مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد نیاز آبی استان برابر ۲۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از طریق آب شیرین کن ها تامین می شود که طی برنامه ریزی های صورت گرفته این میزان تا سه سال آینده به ۷۰ درصد خواهد رسید.

۵۰ درصد نیاز آبی هرمزگان از طریق آب شیرین کن ها تامین می شود

به گزارش قدس آنلاین، امین قصمی اظهار داشت: با توجه به افت سطح منابع آب زیرزمینی در هرمزگان و کاهش بارندگی ها، برخی از مناطق شهری و روستایی استان با مشکل کم آبی مواجه هستند که بخشی از این مشکل با احداث آب شیرین کن ها برطرف شده و بخشی دیگر نیز با بهره‌برداری از آب شیرین کن های در دست احداث رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه آب شیرین کن ها برای بهبود وضعیت آبرسانی هرمزگان از مهمترین راهبردهای آبفای استان است، افزود: در همین راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها طی سالهای اخیر بیش از ۶ برابر شده و از ۱۵ میلیون مترمکعب به ۹۵ میلیون مترمکعب در سال رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح های شیرین سازی آب دریا فرصتی حیاتی برای رفع بحران آبی استان محسوب می شوند، گفت: اگراین پروژه ها در نقاط مختلف استان نبود، به طور یقین تابستان امسال با چالش های جدی در تامین نیاز آبی استان مواجه بودیم.

قصمی شمار سایت های آب شیرین کن هرمزگان را ۴۸ واحد اعلام کرد و بیان داشت: در هفته دولت امسال نیز آب شیرین کن مجتمع ناهنگ با هدف بهره مندی بخش مرکزی مهران(بندرلنگه) با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۱۶۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

این مقام مسوول تصریح کرد: در تلاش برای افزایش ظرفیت آبرسانی به بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها هستیم و در همین راستا نیز قصد داریم ظرفیتی به میزان یکصد هزار مترمکعب در شبانه روز از محل آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی به منابع آبی شهر بندرعباس اضافه کنیم که با تحقق آن سهم منابع آبی این شهر از آب شیرین کن ها به ۸۰ درصد افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر طرح‌هایی شامل ۱۰ سایت آب شیرین کن به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز برای تامین آب ۱۰۰ روستا در مناطق مختلف استان هرمزگان نیز در دست اجرا می‌باشد که با تکمیل این طرح‌ها جمعیتی افزون بر ۷۵ هزار نفر روستایی از منابع آب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

قصمی ابراز داشت: همچنین با وارد مدار شدن ظرفیت آب شیرین کن‌ها در شهرهای بندرعباس، بستک، درگهان و پارسیان تا پایان سال ۱۴۰۰، افزون بر۶۰ درصد آب استان از طریق تاسیسات شیرین‌ سازی تامین و ۴۰ درصد مابقی نیز وابسته به آب‌های سطحی و زیرسطحی خواهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.