فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز سامانه‌هایی داریم که در برد ۲۰۰ کیلومتری اهداف را منهدم می‌کند و تمام حرکات دشمنان در پایگاه‌های خودشان را رصد می‌کنیم. اگر تصمیم نابخردانه‌ای بگیرند با شکست سنگین مواجه خواهند شد.

 قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم/حرکات دشمنان در پایگاه‌های خودشان را رصد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی، طی سخنانی اظهار داشت: در چند سال گذشته به دستاوردهای شگرفی دست پیدا کرده‌ایم که لبه فناوری بروز دنیا است.

وی افزود: ما در منطقه در حوزه پدافند هوایی حرف اول را می‌زنیم و در دنیا هم حرف برای گفتن داریم؛ پدافند هوایی در کشور جزو اولویت‌های اول نیروهای مسلح است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: امروز پدافند همایی به مرحله‌ای از توان رزم رسیده است که هیچ‌گونه نیازی به کشورهای دیگر نداریم؛ ما هیچ‌گونه گلوگاهی برای ساخت تجهیزات پدافندی در کشور نداریم.

امیر صباحی‌فرد تصریح کرد: روز به روز رو به توسعه هستیم، با سرعت به جلو می‌رویم و تمامی تجهیزات ما صد در صد بومی است. امروز ما مسئله‌ای به نام ندیدن نداریم و هر پرنده‌ای با هر نوع کاربردی را کشف می‌کنیم. هواپیمای رادارگریز در ساختار پدافند هوایی ما معنا ندارد و ما هم می‌توانیم آنها را کشف کنیم و در صورت نیاز با آنها درگیر شویم.

وی اظهار داشت: امروز سامانه‌هایی داریم که در برد ۲۰۰ کیلومتری اهداف را منهدم می‌کند و تمام حرکات دشمنان در پایگاه‌های خودشان را رصد می‌کنیم. اگر تصمیم نابخردانه‌ای بگیرند با شکست سنگین مواجه خواهند شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه قدرت مطلق پدافند هوایی در منطقه هستیم، گفت: در چند روز گذشته پروژه‌های زیادی را افتتاح کردیم که شامل هشتاد و هفت پروژه می‌شود. در ماه پایانی سال ۹۹ هم بیست و یک پروژه را افتتاح کردیم. یکی از این پروژه‌ها رادار مراقب است که از همین امروز  وارد چرخه پدافندی کشور شد.

امیر صباحی‌فردبا بیان اینکه برخی از این پروژه‌های شامل پروژه‌های عمرانی، ورزشی و معیشتی است، اظهار داشت: ۶ پروژه در حوزه فرماندهی و کنترل و هشت پروژه هم در حوزه‌های تسلیحاتی افتتاح کردیم. امروز هم ۶ پروژه را افتتاح می‌کنیم که تنها دو پروژه قابلیت رسانه‌ای شدن دارند.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها رادار البرز با ۴۵۰ کیلومتر برد است که می‌تواند ۳۰۰ هدف را رصد کند. پروژه برهان نیز یک سامانه کنترل فرماندهی چابک در حوزه ارتفاع پست است که مدیریت صحنه نبرد در برد و ارتفاع کم را انجام می‌دهد و قادر است با در اختیار گرفتن انواع سامانه‌های ارتقاع پست با اهداف مقابله کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.