مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: بیش از ۸۰۰ پروژه با اعتباری افزون بر ۹۰۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

کسری ۳۸۰ میلیون مترمکعبی آب در مخازن سدهای تهران/ ۸۰۰ پروژه آبفا تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارشقدس آنلاین، مراسم کلنگ زنی مخزن زمینی شهر فرون آباد شهرستان پاکدشت با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان و تعدادی از مسؤولان برگزار شد.

استان تهران به هیچ عنوان قطعی آب برنامه‌ریزی شده ندارد

محمد رضا بختیاری مدیر عامل آبفای استان تهران در این مراسم اظهار کرد: برای اجرای طرح ها و پروژه‌های عمرانی سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌کنیم با این اعتبار پروژه‌هایی به ارزش ۸۰۰۰ میلیارد تومان تا آخر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

بختیاری با بیان این‌که ۳۰ درصد ظرفیت آب و فاضلاب کشور در استان تهران قرار دارد، افزود: سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب در استان تهران به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پیمانکار در شرکت آب فاضلاب استان تهران مشغول فعالیت هستند تا پروژه‌های جدید را به بهره‌برداری برسانند، افزود: اجرای رینگ آب‌رسانی تهران از جمله پروژه‌هایی است که امسال بخش اعظمی از آن به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی بارش‌ها و کسری۳۸۰ میلیون مترمکعبی مخازن سدهای استان تهران بیان داشت: استان تهران تنها استان کشور است که به هیچ عنوان قطع آب به صورت برنامه‌ریزی شده نداشته و جمعیت حدود ۱۷ میلیون نفر را بی وقفه آب‌رسانی کرده و قطع آب پراکنده در برخی نقاط استان ناشی از قطع برق بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر و با احداث تصفیه‌خانه هفتم در منطقه پاکدشت، مردم این شهرستان از آب سد ماملو برخوردار شدند و امروز همان آبی که مردم شهر تهران استفاده می‌کنند در این شهرستان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

کلنگ ساخت مخزن آب فرون آباد بر زمین زده شد

حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران نیز در این مراسم با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و گرامی داشت نام و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در راستای افزایش توان پدافندی ذخیره‌سازی آب شرب ساکنین محترم شهر فرون آباد عملیات اجرایی ساخت مخزن زمینی هم‌اکنون آغاز شد.

نامداری با بیان این مطلب که هم‌اکنون ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه‌های آب‌رسانی در دست اجرا در شهرستان پاکدشت داریم، خاطرنشان کرد: این مخزن با صرف هزینه ۲۵ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

وی تعادل سازی فشار شبکه توزیع شهر فرون آباد و جلوگیری از نوسانات فشار را از دیگر اهداف ساخت این پروژه برشمرد و تصریح کرد: با ساخت و راه‌اندازی این مخزن، ظرفیت ذخیره‌سازی آب شرب در فرون آباد به میزان ۵۰۰۰ مترمکعب افزایش می بابد که نقش مهمی در زمان بروز حوادث و قطعی آب دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی تهران برای تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این پروژه و تأمین اعتبار به‌موقع آن، خواستار حمایت و مساعدت مسئولین استانی و شهرستانی شد.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.