تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آزادی مقابل سوریه به برتری دست یافت.

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲| آغاز عملیات صعود ایران با یک گل

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف سوریه رفت و با تک گل دقیقه ۵۵ علیرضا جهانبخش به پیروزی یک بر صفر دست یافت. 

این دیدار به دلیل برخوردهای بازیکنان و توقف بازی، موقعیت‌های زیادی نداشت. تات دستیار اسکوچیچ در غیاب او و وحید هاشمیان که دچار کرونا شده بودند کنار زمین بازیکنان را هدایت می‌کرد. 

ایران که در گروه A با کره‌جنوبی، عراق، امارات، سوریه و لبنان همگروه است، ۱۶ شهریور ماه در دومین بازی در قطر به مصاف عراق خواهد رفت.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علیرضا جهانبخش (۸۵ - کریم انصاری‌فرد)، احمد نوراللهی، وحید امیری، میلاد سرلک (۳۰ - سعید عزت‌اللهی)، جعفر سلمانی (۴۶- صالح حردانی)، سامان قدوس (۴۶ - میلاد محمدی)، علی قلی‌زاده (۷۳ - مهدی ترابی) و مهدی طارمی.

ترکیب سوریه: ابراهیم عالمه، سعد احمد، کامل حمیشه، محمود المواس، محمد عثمان (۶۰ - علاالدین یاسین)، ثائر کروما، خالد کرداوغلی، اویس (۷۵ - ایاز عثمان)، اسرا حمویه (۷۵- احمد عسگر)، موید الخولی و عمر خربین.

داور:ریوجی ساتو از ژاپن

نیمه اول
دقیقه ۲: ضربه سر شجاع خلیل‌زاده از روی ارسال سامان قدوس از کنار دروازه سوریه به بیرون رفت تا اولین بخت تیم به ملی به هدر برود. 

دقیقه ۱۲: شوت محمد عثمان از کنار دروازه علیرضا بیرانوند راهی اوت شد. 

دقیقه ۱۵: اشتباه بازیکنان ایران باعث شد عمر خربین با عبور از شجاع خلیل‌زاده در موقعیت خطرناکی قرار بگیرد که ضربه او از کنار دروازه ایران به شکل خطرناکی به بیرون رفت. 

دقیقه ۱۷: اسرا حمویه با خطا روی مهدی طارمی اولین کارت زرد بازی را به نام خود ثبت کرد. 

دقیقه ۲۲: پاس عرضی قدوس به محوطه جریمه به علیرضا جهانبخش رسید که ضربه کاپیتان ایران را دروازه‌بان سوریه گرفت. 

دقیقه ۲۸ و ۳۰: میلاد سرلک در برخورد با عمر خربین دچار مصدومیت شدید شد و جای خود را به سعید عزت‌اللهی داد. در صحنه آهسته بازی مشخص شد که مهاجم سوریه به عمد ضربه‌ای را به هافبک ایران زده است. 

 دقیقه ۱+۴۵: پاسکاری بازیکنان ایران در نهایت با ضربه علی قلی‌زاده همراه بود که ضربه او را دروازه‌بان سوریه گرفت.

دقیقه ۲+۴۵: شجاع خلیل‌زاده روی خربین خطا انجام داد تا از داور ژاپنی کارت زرد بگیرد.

دقیقه ۳+۴۵: ضربه ایستگاهی خربین را بیرانوند راهی کرنر کرد.

نیمه دوم
دقیقه ۵۵: چرخش عالی طارمی و توپی که به جهانبخش رساند این بازیکن را صاحب موقعیت کرد و ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافع سوریه به تور دروازه چسبید.

دقیقه ۶۳: میلاد محمدی با خطا روی بازیکن سوریه کارت زرد گرفت. 

دقیقه ۷۶: خالد کرداوغلی با خطایی که روی عزت‌اللهی انجام داد با کارت زرد داور جریمه شد. 

دقیقه ۸۱: مهدی طارمی دیگر بازیکنی بود که از داور کارت زرد گرفت. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.