۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 766996

قیمت طلا در معاملات صبح جمعه بازار آسیا در پی ضعیف شدن ارزش دلار، اندکی افزایش یافت.

صعود ملایم طلا در بازار جهانی

به گزارش قدس آنلاین، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۳ دلار و ۱۵ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۲ درصد کاهش نشان می دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۵ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۸۱۱ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.

دلار که رابطه معکوس با طلا دارد، در معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت اما همچنان نزدیک به پایین‌ترین حد خود در یک ماه گذشته ایستاد.

گزارش اشتغال ماهانه غیرکشاورزی آمریکا روز جاری منتشر می شود و نقطه توجه سرمایه گذاران است زیرا احیای بازار کار یکی از پیش شرط‌های آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکاست. آماری که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان داد ۳۴۰ هزار آمریکایی هفته گذشته متقاضی دریافت بیمه بیکاری بودند. این رقم کمتر از ۳۵۴ هزار تقاضا در هفته پیش از آن و ۳۴۵ هزار نفری بود که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند. این آمار نشان داد اخراجها در اوت به پایین‌ترین میزان در بیش از ۲۴ سال گذشته رسیده و روند احیای بازار کار قوی مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۹۸.۵۲ تن رسید که پایین‌ترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۹۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۰۰۱ دلار و ۳۶ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۴۰۶ دلار و ۶۵ سنت رسید.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.