یک کارشناس دینی گفت: حقانیت و اتصال به خدا رمز پیروزی نهضت عاشورای حسینی بود.

حقانیت؛ رمز پیروزی نهضت عاشورا

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، گفت: در روز عاشورا دو جبهه حق و باطل در مقابل هم قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در حادثه عاشورا ظاهرا سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای آن حضرت به شهادت رسیدند و سرهای شهدا نیز به روی نیزه رفت، ولی پیروز واقعی این میدان به روایت تاریخ  حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت هستند.

این کارشناس دینی افزود: یکی از دلایل پیروزی و ماندگاری نهضت عاشورا حقانیت سیدالشهدا(ع) بود ما اعتقاد داریم حق مانند خورشید پشت ابر است که ممکن است گاهی پشت ابر بماند اما همیشه وجود دارد و اثر خودش را بر این عالم می‌گذارد.

وی ابراز کرد: یکی از القاب سیدالشهدا(ع) «اباعبدالله» است یعنی ایشان در اوج عبودیت و بندگی خدا قرار داشتند و بنابراین قیام آن حضرت نیز بر مبنای حق و حقیقت بود به همین خاطر پیروز شد و در تاریخ جاویدان ماند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: دومین دلیل پیروزی نهضت عاشورا، مظلومیت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای آن حضرت بود. یکی از سنت‌های الهی در این عالم پیروزی خون بر شمشیر است یعنی هیچگاه ظلم و ستم ماندگار نیست.

حجت الاسلام فرازی‌نیا ادامه داد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ شهید کربلا در اوج مظلومیت قرار داشتند و مظلوم‌ترین شهدای تاریخ بشریت هستند و همین مظلومیت دلیلی بر پیروزی و ماندگاری آنها شد.

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: همیشه خداوند پشتیبان و حامی کسی که مورد ظلوم و ستم قرار می‌گیرد هست و فرد ظالم طبق قانون و سنت الهی به سزای اعمال خود می‌رسد و همین ظلم موجب فنا و نابودی او خواهد شد.

وی اتصال سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا به ذات اقدس الهی را یکی دیگر از دلایل ماندگاری نهضت عاشورا معرفی و بیان کرد: نکته سومی که دلیل بر پیروزی خیمه گاه سیدالشهدا(ع) شد، اتصال و ارتباط درست کاروان امام حسین(ع) با خدا بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرازی نیا بیان کرد: امام حسین(ع) همه هستی خود را در راه خدا فدا کرد و این امر نشانه اوج اتصال ایشان به خداوند است برای همین نیز خداوند عنایاتی ویژه به سیدالشهدا(ع) کرده که فقط مختص آن حضرت است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از القاب حضرت سیدالشهدا(ع) «ثارالله» است یعنی کسی که انتقام خون او را خدا می‌گیرد. بنابراین پیروز نهایی نهضت عاشورا حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت است چرا که خداوند انتقام خون آنها را از ظالمان خواهد گرفت.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.