استکی: با روزبهانی به این نتیجه رسیدیم که از تیم ملی خداحافظی کند

سرمربی تیم ملی بوکس: با روزبهانی به نتیجه رسیدیم که از تیم ملی خداحافظی کند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا استکی در خصوص دعوت ۱۹ بازیکن به اردوی تیم ملی بوکس اظهار داشت: زمان خیلی کوتاهی تا مسابقات جهانی در پیش داریم. از ۱۵ شهریورماه که تمرینات را استارت بزنیم تنها  ۴۰ روز زمان مفید برای تمرین خواهیم داشت. در این شرایط نمی‌توانیم بوکسوری را تست کنیم. 

وی تصریح کرد: واقعاً به دلیل شرایط ویروس کرونا امکان برگزاری مسابقات انتخابی یا دعوت  ۴۰ بوکسور به اردو را نداشتیم.  قطعاً  مسابقات جهانی یک رویداد تدارکاتی برای ما خواهد بود. اصل داستان  ما بعد از مسابقات جهانی و با برگزاری مسابقات انتخابی برای تیم ملی آغاز خواهد شد. 

سرمربی تیم ملی بوکس خاطرنشان کرد:  برای انتخاب تیم ملی، از جوانان باتجربه و بوکسورهای جدیدی که در مسابقات جوانان و نوجوانان شرکت کردند، دعوت کردیم تا از بین آنها ۸ تا ۱۰ وزن انتخاب کنیم، اما احتمال کاهش نفرات اعزامی نیز وجود دارد.  برای حضور در مسابقات جهانی حداقل نیاز به حضور در دو مسابقه تدارکاتی است و ما این مسابقات را به چشم تدارکاتی برای بازی‌های آسیایی در نظر خواهیم گرفت و امیدوارم که نتیجه نیز در آن حاصل شود. 

استکی در خصوص فاصله کوتاه برگزاری مسابقات المپیک تا مسابقات جهانی عنوان کرد: به نظر می‌رسد  آیبا و کمیته بین‌المللی المپیک لج و لج‌بازی دارند. همانطور که مسابقات قهرمانی آسیا را بدون اطلاع قبلی برگزار کردند و مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس را لغو کردند تا دست ما از کسب سهمیه بیشتر کوتاه بماند. اگر مسابقات در دی‌ماه یا بهمن‌ماه برگزار می‌شد، قطعاً بهتر بود و زمان کافی برای آماده‌سازی داشتیم. 

وی در خصوص اینکه تیم مسابقات جهانی از میان این ۱۹ بوکسور انتخاب خواهد شد، گفت:  تیم ما از میان ۲۶ ، ۲۷ نفر انتخاب خواهد شد. مسابقات جهانی برای اولین بار در ۱۳ وزن برگزار خواهد شد. این اتفاق از لحاظی دست ما را باز خواهد کرد، اما از طرف دیگر شناختی روی بوکسورها نداریم. ما سال‌ها است که بوکسور ۴۸ کیلوگرم نداریم. باید در یکسری اوزان تغییرات ایجاد کنیم و تیمی منسجم را درست کنیم و بوکسوری در حد رینگ جهانی را اعزام کنیم. 

سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص غیبت احسان روزبهانی در میان نفرات دعوت شده به اردو گفت: با روزبهانی صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم که احسان از بازی‌های ملی خداحافظی کند. البته هنوز چیزی از زبان احسان در خصوص خداحافظی از تیم ملی نشنیدیم، اما حرف من را قبول کرد.  احسان هنوز هم در ایران رقیبی ندارد، اما او از  درک بالایی برخوردار است و میدان را برای جوانترها باز گذاشت. 

استکی در خصوص شانس کسب نخستین مدال جهانی تصریح کرد: کار بسیار سختی است و موفقیت در مسابقات جهانی و المپیک برنامه‌ریزی می‌خواد. ما زمان کافی نداریم، اما برای ارائه بهترین عملکرد فنی و بدنی را داشته باشیم. 

سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص برنامه‌های تیم ملی برای موفقیت در بازی‌های آسیایی، افزود: برنامه‌های خود را به ثوری و فدراسیون بوکس داده‌ام. اگر ۸۰ درصد برنامه‌های ما عملی شود، شک نکنید اتفاقات خوبی در بازی‌های آسیایی سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

استکی در خصوص اینکه تیم ملی به چند تورنمنت و اردوی مشترک برای بازی‌های آسیایی نیاز خواهد داشت، گفت: ما حداقل باید در ۲ تورنمنت خوب شرکت کنیم و دو اردوی مشترک نیز با تیم‌های خوب دنیا داشته باشیم. نیازی که به مسئولان فدراسیون بوکس اعلام کردم و اگر این شرایط مهیا شود، قطعاً در بازی‌های آسیایی موفق خواهیم بود. 

وی در پایان با تقدیر از نتایج تیم‌های پایه در مسابقات قهرمانی آسیا تاکید کرد: به رضا مهدی‌پور، مرتضی سپهوند، دیگر اعضای کادرفنی تیم‌های پایه و فدراسیون بوکس موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا را تبریک می‌گویم. همچنین از حسین رحمتی تشکر می‌کنم که باعث شد تا این تیم به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود و بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.