عضو کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۲۰ درصد مادران باردار واجد شرایط بر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

 ۸۰ درصد زنان باردار خراسان رضوی در صف واکسن کرونا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وب دا، دکتر سید کاظم فرهمند با بیان اینکه  تاکنون حدود ۲۰ درصد مادران باردار واجد شرایط بر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۱ نفر از مادران باردار تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه با واکسن سینوفارم واکسینه شده‌اند. 

عضو کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اهمیت سلامت مادران باردار و کاهش شاخص‌های مرگ و میر در این گروه هدف در بحران کووید ۱۹ از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

وی ضمن تاکید بر انجام واکسیناسیون مادران باردار و مادران زایمان کرده تا ۴۲ روز پس از زایمان گفت: مطابق با دستورالعمل‌های ارسالی از وزارت بهداشت، گروه هدف واکسیناسیون شامل زنان باردار بالای ۱۲ هفته که در سنین بالای ۳۵ سال هستند، زنان باردار دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان با BMI مساوی ۳۵ و بالاتر و زنان دارای بارداری چند قلو و IVF می‌شود.

فرهمند افزود: اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی مادران باردار و خانواده‌هایشان درخصوص ضرورت انجام واکسیناسیون در بارداری و انجام غربالگری ۱۵ روزه این گروه هدف ، از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد تعامل بیشتر میان حوزه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌های تابعه جهت جلوگیری از سرگردانی مادران باردار مبتلا و یا مشکوک به کووید ۱۹ جهت ویزیت متخصص و در صورت لزوم ارجاع به بیمارستان امری الزامی است، گفت: امید است با این استراتژی از مرگ و میر مادران باردار به دلیل بیماری کووید جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.