همدان- رئیس کل دادگستری استان همدان از مختومه شدن پرونده ۳۱ قتل عمد در همدان با سازش طرفین خبر داد و گفت: شاکیان ۵ هزار و ۱۱۴ پرونده از ۳۲ میلیارد تومان خود گذشتند.

پرونده ۳۱ قتل عمد در همدان به سازش منجر شد

به گزارش قدس آنلاین ،محمدرضا عدالتخواه در جمع مردم مهاجران با اشاره به احادیث و روایات، اصلاح ذات‌البین را عمل خداپسندانه‌ای و مورد تاکید دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد: به فرموده نبی مکرم اسلام(ص)، اصلاح ذات البین از نماز، روزه و صدقه افضل است.

وی افزود: در مسائل جرم‌شناسی و در اسلام، عدالت ترمیمی بدان معناست که هم خسارت مادی از سوی کسی که جرمی مرتکب شده جبران شود و هم جنبه روحی آن و معذرت‌خواهی مجرم از عمل ناپسند خود می‌تواند کینه‌ها و خصومت‌ها را برطرف سازد.

رئیس کل دادگستری همدان با اشاره به تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته‌های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته‌های معین این ستاد، در راستای محقق شدن اصلاح ذات‌البین با همکاری اقشار مختلف جامعه، افزود: طی ۲۳ ماه گذشته ۳۱ پرونده قتل عمد در استان با سازش طرفین ختم به مصالحه شد.

وی از فعالیت کمیته معتذرین در سه سطح کلانتری‌ها، دادگاه‌ها و زندان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۷ هزار و ۱۰۶ نفر در کمیته معتذرین از شاکیان عذرخواهی کردند که در نهایت عذر ۵ هزار و ۱۱۴ نفر پذیرفته شد.

عدالتخواه بیان کرد: در این زمینه شاهده بخشوده شدن ۳۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مجازات جنبه خصوصی و ۱۱ میلیارد و ۷۱۳ میلیون تومان جنبه عمومی بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.