نشست تخصصی و کاربردی آوای توحید با موضوع نقش عرفان و توحید در سبک زندگی برگزار شد و حجت الاسلام رمضانی با عنوان ارائه دهنده نشست بیان کرد: سیره، کنش و واکنش حضرت امام حسین(ع) انسان ساز است.

سیره امام حسین(ع) تمدن ساز است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن رمضانی در نشست «نقش عرفان و سبک زندگی» به پیرامون رابطه میان عرفان و اخلاق و سبک زندگی پرداخت.

حجت الاسلام حیدری در ابتدای این نشست توضیحاتی در خصوص مؤسسه و اهداف آن و غایت و ضرورت نشست پرداخت.

وی افزود: هدف اصلی این نشست گفتمان سازی است که منجر به فرهنگ تمدنی شود لذا در این نشست‌ها دنبال این هستیم که به این هدف والا برسیم

دبیر علمی نشست بیان کرد: نکته که قابل اهمیت می‌باشد این است که نشست‌ها علاوه بر اعتلای بنیه‌های علمی بایستی پیوندهای کاربردی و مهارتی با آن هم مدنظر گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با عنوان ارائه دهنده نشست بیان کرد: سیره، کنش و واکنش حضرت امام حسین علیه السلام انسان ساز و تمدن ساز است و انسان را از وابستگی‌ها رها می‌کند و انسان را به اعلا مراتب می‌رساند.

وی افزود: بشر گرفتار، ظلمت نفس، شهوت و غضب و … است و این ولی خداست که ولایت خدا را در خود مجسم می‌کند و دست بشریت را می‌گیرد و از این ظلمت‌ها نجات می‌دهد و به اوج خداوند می‌رساند.

این استاد اخلاق بیان کرد: با کمک گرفتن از مکتب امام حسین علیه السلام که مکتب الله تبارک و تعالی است ما این آرزو را در سر می‌پرورانیم و در دل جای می‌دهم و بر اساس این اندیشه در حق خود و دیگران عینیت می‌بخشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی بیان کرد: زندگی انسان نمودی از فکر و اندیشه‌ای اوست لذا هر واکنش و کنش که در ساحت فردی و اجتماعیت انسان رخ می‌دهد از فلسفه و جهان بینی و شناخت اوست، فکر، اندیشه و فلسفه‌ای که انسان او را پذیرفته در تمام شئون انسان، ساری و جاری است. یک انسان عارف در بعد شناخت هستی طور دگر به هستی نگاه می‌کند و در زندگی شخصی و خانوادگی و اجتماعی همین گونه است لذا انسان عارف بن بست ندارد این خود یکی از جهان بینی توحیدی در انسان است، شخص عارف به تمام ابعاد و لایه‌های زیرین و باطنی هستی نفوذ کرده لذا هرچه که برای غیر بن بست است برای ایشان نجات و روزنه امید است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.