مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت: بهره‌وری آب بخش کشاورزی استان در خوشبینانه ترین حالت ۳۱ درصد است که باید با برنامه‌ریزی مناسب افزایش یابد.

بهره‌وری آب کشاورزی در استان سمنان از ۳۱ درصد افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حیدریان  افزود: ۸۶ درصد منابع آبی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود که بهبود میزان بهره‌وری باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: ۹ درصد از آب تولیدی در استان سمنان در بخش آشامیدنی و پنج درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان، جلوگیری از بهره برداری چاههای غیرمجاز و انسداد آنها را از اقدامات مهم این شرکت در سالهای اخیر برشمرد و گفت: با عمل به سند سازگاری با کم‌آبی توسط دستگاه‌های مربوطه مانند جهادکشاورزی تا سال ۱۴۰۵ باید ۱۷۱ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی استان سمنان صرفه جویی شود.

وی گفت: از ۹۷ هزار کیلومتر مربع وسعت استان سمنان تنها چهار درصد  را آبخوان تشکیل می دهند که قابلیت برنامه ریزی برای تامین منابع آبی دارند.

حیدریان افزود: میزان تولید آب در استان سمنان یک میلیارد و و ۱۸۰ میلیون مترمکعب است که از این رقم ۸۰۰ هزار مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و بقیه از آب‌های سطحی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان، میزان هدررفت آب در شبکه توزیع آب آشامیدنی استان را به طور متوسط ۲۵ درصد  بیان کرد و گفت: برای جلوگیری از این امر که تاثیر بسزایی در بهبود شرایط تامین منابع آبی دارد، باید سرمایه گذاری لازم درنظرگرفته شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.