مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی گفت: طلاق‌های صوری این صندوق را دچار چالش کرده است که این پدیده تهدید جدی برای منابع مالی این مجموعه در آینده است و باید جلو آن گرفته شود.

طلاق‌های صوری منابع مالی صندوق بازنشستگی خراسان شمالی را تهدید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، رضا فیضی نژاد با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۵۵ نفر از این صندوق ماهانه مستمری دریافت می‌کنند، اظهار داشت: این صندوق  هم اینک ۱۲ هزار و ۳۷۴ نفر عضو دارد.

وی افزود: از مجموع مستمربگیران ۸۵۲ نفر فرزندان دختر هستند که از حقوق پدر بهره مند شده اند و همچنین یکهزار و ۳۰۳ نفر نیز به عنوان همسر از حقوق شوهرانشان که فوت شده اند از این صندوق مستمری دریافت می کنند.

فیضی نژاد آماری در خصوص طلاق های صوری ارائه نداد اما، گفت: این امر به صورت قانونی انجام می شود و ما نمی توانیم برخورد کنیم چرا که افراد مدارک لازم قانونی را که همان طلاق نامه است به صندوق ارائه می دهند.

وی خواستار اصلاح قوانین در این خصوص شد و اظهار داشت: این موضوع باید به شکل قانونی پیگیری شود چرا که بودجه عمومی کشور نباید در این زمینه صرف شود.

فیضی نژاد افزود: بعضا در طلاق های صوری که اتفاق می افتد فرزند بازنشسته از حقوق مادر و پدر هر دو پس از فوت بهره مند خواهد شد، این موارد بحث مالی صندوق را در آینده با مشکلات و  چالش هایی مواجه خواهد کرد.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی با بیان اینکه افرادی که از همسر خود طلاق صوری می گیرند اما دوباره با صیغه محرومیت با هم زندگی می کنند اظهار داشت: این زنان باید بدانند که بعد از طلاق این افراد زندگی موقت دارند که برخی اوقات برای آنان مشکلات جدی اجتماعی و حقوقی نیز ایجاد می شود، اگر اتفاقی برای همسران این افراد رخ دهد و یا فوت کنند زن نمی تواند به صورت قانونی از حق و حقوق خود که به عنوان همسر دارد بهره مند شود.

فیضی نژاد افزود: این زنان مدرک مستندی از ازدواج با همسران خود ندارند به همین دلیل در آینده مشکلاتی برای آنان ایجاد خواهد شد، بیشترین دلیل این امر مشکلات مالی خانواده ها است.

 مدیر صندوق بازنشستگی خراسان شمالی گفت: ماهانه به ۱۲ هزار و ۳۷۴ بازنشسته عضو این صندوق پس از اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: به طور متوسط هر بازنشسته این استان ۷۲ میلیون ریال حقوق دریافت می کند.

فیضی نژاد با بیان اینکه ۶۷ درصد اعضای این صندوق مرد و ۳۳ درصد زن هستند، افزود: با وجود اینکه متوسط حقوق پرداختی بازنشستگان افزایش یافته است اما با این وجود مشکلات اقتصادی زیادی سر راه بازنشستگان وجود دارد که بعضا با ارائه تسهیلات قرض الحسنه به این قشر در رفع مشکلات موردی کمک می کنیم.

فیضی نژاد با بیان اینکه اعضای صندوق شامل فرهنگیان و ۵۴ دستگاه، نهاد و سازمان است اظهار داشت: از مجموع کل اعضای صندوق بازنشستگان استان حدود ۱۰ هزار نفر بازنشتسه فرهنگی و مابقی مربوط به سایر دستگاه ها است.

 درآمد سرانه مردم خراسان شمالی به نسبت سایر نقاط کشور پایین‌ است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.