مدیر سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هیچ مجوزی جهت برپایی ایستگاه‌ها و موکب‌های صلواتی صادر نکرده است.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع غذای نذری در خراسان رضوی ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی اظهارداشت:رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های صلواتی امکان‌پذیر نیست از این رو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هیچ مجوزی جهت برپایی ایستگاه‌ها و موکب‌های صلواتی صادر نکرده است.

وی افزود: وضعیت کرونایی مشهد در بحث کرونا قرمز است و با توجه به شروع دهه اول ماه صفر شاهد برپایی برخی موکب‌های صلواتی در شهر مشهد هستیم که بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برپایی این موکب‌ها ممنوع است و با هیئات متخلف برخورد می‌شود.

مدیر سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد:سازمان تبلیغات اسلامی باید به‌صورت مداوم از فعالیت هیئات مذهبی سرکشی و بازدید کند اما با این وجود دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بر عملکرد و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی و موکب‌های صلواتی نظارت دارد.

حسنی  با بیان این مطلب که طرح تشدید نظارت‌ها بر عملکرد هیئات مذهبی قبل از آغاز ماه محرم شروع شده است افزود: از یک ماه گذشته تاکنون تعداد قابل توجهی بازدید از هیئات مذهبی توسط کارشناسان بهداشت انجام شده است و تعدادی از هیئات به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری و دادستانی جهت رسیدگی به تخلفاتشان معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در دهه اول ماه صفر نیز عزاداری‌ها و مراسم مذهبی باید بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و با رعایت تمام پروتکل‌های ابلاغی به هیئات برگزار شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.