همزمان با روز ملی سینما، شبکه نمایش منتخبی از آثار برتر سینمای ایران و جهان همچون "پرده آخر" را روی آنتن می‌برد.

تدارکِ ویژه تلویزیون برای روز ملی سینما/ برترین آثار سینمای ایران و جهان پخش می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، این شبکه هفته آینده، متقارن با ۲۱ شهریور و روز ملی سینما، گلچینی از آثار برتر سینمای ایران و جهان را در بخش مرور آثار خود پخش خواهد کرد.  

علاوه بر این، فیلم «برفراز بال عقاب‌ها» نیز فیلم جدید این شبکه است که برای نخستین بار در سیما پخش خواهد شد.

فیلم‌های بخش‌های مختلف شبکه نمایش در این هفته به شرح زیر است :

ساعت ۱۳

فیلم و تله فیلم‌های ایرانی شبکه نمایش از امروز تا ۲۶  شهریور پخش خواهد شد: «تو می‌مانی»، «کاغذ پرماجرا»، «یک بام و دو هوا»، «بیا می‌بخشیم»، «آزادراه»، «زعفرانی» و «سلطان» نام فیلم‌های این بخش است.

ساعت ۱۵

باکس فیلم‌های جذاب ویژه تابستان شبکه نمایش که هر روز ساعت ۱۵ از این شبکه پخش می‌شود از امروز تا انتهای هفته بدین ترتیب خواهد بود: «امنیت پرواز»، «روشنایی‌های اوزوماسا»، «حد نهایی»، «پیمانکار»، «چهره خوان»، «اتاق ماروین» و «قاضی».

ساعت ۱۹

فیلم‌های منتخب خانوادگی، که بخش ثابت تابستان شبکه نمایش است، در هفته پیش‌رو به ترتیب شامل این فیلم‌ها خواهد بود: «بخاطر خواهرم»، «شامیتاب»، «توطئه بزرگ»، «من دیوید هستم»، «ماجرای سنت پیر»، «داستان خانواده مایرویتز» و «دور دنیا در هشتاد روز».

ساعت ۲۱

در میان هنرهای هفتگانه، هنر "سینما" آخرین و هفتمین مورد است.

سینما، تلفیقی از هنر، نور و زیبایی است که چشم های بسیاری را از زمان نخستین فیلم و برادران لومیر خیره کرده است. کلمه سینما به معنای در حرکت و ثبت حرکات است. به جرأت می‌توان گفت که هیچ هنری به اندازه سینما نتوانسته فراگیر شود و بر افکار مخاطب تأثیر بگذارد.

سینما دارای فراز و فرود زیادی بوده اما همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است و بین عموم مردم محبوبیت دارد.

 در ایران هر ساله روز ۲۱ شهریور به عنوان روز ملی سینما شناخته می‌شود. این هفته و همزمان با این روز، شبکه نمایش منتخبی از فیلم‌های شاخص سینمای ایران و جهان را در بخش مرور آثار خود در ساعت ۲۱ پخش می‌کند که به ترتیب روز پخش از امروز تا جمعه ۲۶ شهریور، شامل فیلم‌های زیر است:

«پرده آخر» (ساخته واروژ کریم مسیحی)، «پدرخوانده ۱» (ساخته فرانسیس فورد کاپولا و از برترین فیلم‌های تاریخ سینما)، «هفت سامورایی» (شاهکار آکیرا کوروساوا که منبع اقتباس بسیاری از فیلم‌های تاریخ سینما شد)، «دیوانه از قفس پرید» (یا پرواز بر فراز آشیانه فاخته، ساخته «میلوش فورمن» و بازی به یادماندنی جک نیکلسون)، «خانه دوست کجاست» (اثر تحسین شده زنده‌یاد عباس کیارستمی)، «باج ( Lagaan ) » (از بهترین ساخته‌های ضد استعماری سینمای هند با بازی امیرخان) و «بخاطر چند دلار بیشتر» (ساخته سرجیو لئونه و از نمادهای سینمای وسترن). 

ساعت ۲۳

فیلم‌های ساعت ۲۳ شبکه نمایش بخش فیلم‌های جذاب نام گرفته و به ترتیب شامل این فیلم‌هاست:

«هوانوردان»، «او را به دام بیانداز»، «آبی و سیاه»، «ربوده شده»، «اتاق امن»، «سرقت قرن» و «بر فراز بال عقاب‌ها» (On Wings of Eagles)، فیلم جدید شبکه نمایش که برای نخستین بار در سیما، جمعه شب ۲۶ شهریورماه پخش خواهد شد.

این فیلم محصول سال ۲۰۱۶ چین و ساخته «استیون شین و مایکل پارکر» است. فیلم درباره اریک لیدل یکی از قهرمانان دوومیدانی اسکاتلند است که در دوره جنگ جهانی به چین می‌رود تا به عنوان آموزگار مشغول فعالیت شود در آنجا گرفتار جنگ شده و … .

جوزف فایننس و جسی کوو، از بازیگران این فیلم سینمایی‌اند.

ساعت ۱ بامداد

منتخب فیلم‌های کلاسیک این هفته شبکه نمایش در ساعت ۱ بامداد به ترتیب روز پخش: «اسپارتاکوس»، «مرد عوضی» «دودسکادن»، «اتاق سبز»، «لاکی لوچیانو»، «شطرنج بازان» و «سرقت از برینک» هستند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.