محموله برداشت غیر مجاز گیاه مرتعی و دارویی باریجه در شهرستان درگز کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط محموله غیر مجاز گیاه دارویی باریجه در  درگز

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  خراسان رضوی، جواد پهلوان زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگز با بیان این خبر گفت : باریجه که اصطلاحا به آن در زبان محلی قسنی میگویند از خانواده گیاهان معروف به چتریان است و مصرف دارویی و بهداشتی، آرایشی داشته و ریشه آن مانند چغندرقند و به رنگ قهوه ای مایل به سیاه دارد که با بریدن لایه ای نازک از این ریشه مایع صمغ مانند به رنگ شیری بیرون می زند که در اثر گذشت زمان به آن مدار میگویند.

وی تصریح کرد: پراکنش این گونه گیاهی دارویی در ارتفاع ۱۷۰۰ تا ۲۳۰۰ متری و دامنه های شمالی و مناطقی که خاک سبک دارد رشد می کند .

 پهلوان زاده افزود:  با  کسب خبر از محل  اختفای محموله قاچاق ، نیروهای یگان حفاظت به محل مراجعه و با هماهنگی قوه قضائیه یک نفر دستگیر و تعداد ۲۶۰۰ بوته به شکل غیر قانونی که برداشت و ریشه کن شده بود شناسایی و توقیف گردید.

وی ادامه داد:  شهرستان درگز که در شمال شرق کشور واقع شده و هم مرز با کشور ترکمنستان می باشد و ۳۶۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۲۶۷ هزار هکتار آن اراضی ملی و از این میزان نیز ۱۶۶ هزار هکتار آن را مراتع و ۱۰۰ هزار هکتار دیگر را جنگلهای طبیعی و دست کاشت تشکیل میدهد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگز خاطر نشان کرد:  یگان حفاظت از اراضی ملی شهرستان درگز با این وسعت ودر تمام طول شبانه روز با گشت های مستمر هر سوء استفاده ای را از عرصه های منابع طبیعی رصد نموده و اعمال قانون می نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.