نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۳۵۰ شهید مدافع سلامت داریم که حدود ۲۰۰ نفر از آن‌ها شهید اعلام شده اند، افراد فعال بخش خصوصی شهید محسوب نشدند باید این قوانین در مجلس اصلاح شود.

لزوم اصلاح قوانین تخصیص عنوان شهید به مدافعان سلامت

به گزارش قدس آنلاین، « فاطمه محمد بیگی »در نشست جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اخطار قانون اساسی گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که شهدا و ایثارگران پای قانون اساسی و جمهوری اسلامی ایستاده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حق شهیدان و خانواده های آن ها خیلی کم کاری کردیم و آنچه وظیفه ما بوده به جا نیاوردیم، اظهار کرد: نمایندگان در مجلس، فراکسیون شهدا و ایثارگران، فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت، فراکسیون فرزندان شاهد و ایثارگر را ایجاد کردند تا قسمتی از مطالبات خانواده شهدا در این فراکسیون‌ها بررسی و پیگیری شود.

محمدبیگی بیان داشت: همه نمایندگان پیگیری معضلات حوزه سلامت و بیمه های درمان خانواده های شهدا هستند،در آیین‌نامه و قوانین موجود مانند قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید، آیین نامه اجرای قانون در حال اشتغال مستخدمین جانباز کم‌کاری می‌شود که این آئین نامه‌ها باید برای بررسی به مجلس بیاید.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس خواستار اصلاح قوانین مرتبط در مجلس شد و اظهارداشت: بیش از ۳۵۰ شهید مدافع سلامت داریم که اکنون فقط حدود ۲۰۰ نفر از آن‌ها شهید اعلام شده، از آن جا که این افراد در بخش خصوصی فعال بودند شهید به حساب نمی آیند در حالی که با ایثارگری تمام تلاش خود را برای مبارزه با کرونا به کار می برند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.