مدیر گروه سلامت، جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعالیت ۱۵ مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا ویژه دو گروه مادران باردار و شیرده در مشهد و حومه خبر داد.

 واکسیناسیون مادران باردار و شیرده مشهدی در ۱۵ مرکز منتخب

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: در روزهای اخیر ۱۵ مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا ویژه دو گروه مادران باردار و شیرده (تا ۴۲ روز بعد از زایمان)در مشهد و حومه فعال شده تا تزریق واکسن این دو گروه هدف را انجام دهند.

مدیر گروه سلامت، جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تمامی مادران باردار با سن بارداری بالای ۱۲ هفته واکسن سینوفارم تزریق می‌شود، تصریح کرد: طبق برنامه اعلام شده اولویت اول افراد بالای ۳۵ سال و دارای بیماری خاص بوده و اولویت دوم افراد عادی هستند؛ همچنین براساس مجوز داده شده تزریق واکسن‌های آسترانکا و سینوفارم به مادران شیرده تا ۴۲ روز پس از زایمان بلامانع است و بعد از این تاریخ شامل واکسن نمی‌شود، مگر آنکه در شرایط سنی اعلامی برای واکسیناسیون عموم مردم را شامل باشد.

وی اضافه کرد: از گروه‌های دیگری که شامل تزریق واکسن در این مرحله می‌شوند پرسنل پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت بوده که با دو گروه مادران باردار و شیرده در ارتباط هستند.

احمدیان با ذکر این نکته که واکسیناسیون مادران باردار و شیرده طبق بازه زمانی اعلام شده انجام می‌شود و از مادران فاقد این شرایط می‌خواهیم که به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند، تأکید کرد: در حال حاضر ۴۸ هزار مادر باردار و همین تعداد مادر شیرده دارای پرونده در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد داریم که مراقبت‌های لازم از آنان صورت می‌پذیرد و از مجموع این ۹۶ هزار مادر باردار و شیرده، ۷۰ تا ۸۰ درصد آنها جزو گروه هدف تزریق واکسن کرونا هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.