رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: امسال ۷۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به این شهرستان اختصاص یافت که این رقم ۱۲ برابر اعتبار ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی سال قبل است.

تسهیلات مشاغل خانگی گنبدکاووس امسال ۱۲ برابر بیشتر شد

به گزارش قدس آنلاین، عبدی بدراق‌نژاد اظهارداشت: ۴۰ میلیارد ریال از این تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون و ۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن نیز توسط بانک رفاه کارگران به متقاضان معرفی شده دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس پرداخت می‌شود.

وی افزود: امکان افزایش سهمیه امسال تسهیلات مشاغل خانگی گنبدکاووس بر اساس تعداد متقاضیان تا ۱۰۰ میلیارد ریال نیز وجود دارد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: ۶۰ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی به کارآفرینان یا شرکت‌های پشتیبان که اقدام به اشتغال برای گروه هدف نمایند تا سقف سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۴۰ درصد دیگر به‌صورت مستقل به هر فرد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

بدراق نژاد اظهارداشت: متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند به ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراجعه و با ارائه طرح‌های خود تشکیل پرونده دهند.

وی با اشاره به اینکه خیاطی، قالیبافی، پرورش قارچ و گل‌های زینتی و هنرهای دستی مانند سوزن‌دوزی و گلدوزی عمده مشاغل خرد پرمتقاضی است، ادامه داد: به عنوان مثال تاکنون ۱۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس مراجعه کردند.

 کارمزد تسهیلات مشاغل خرد و خانگی چهار درصد و بازپرداخت آن پنج ساله است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس یادآور شد: طی پنج سال گذشته ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی و از سال گذشته تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در این شهرستان پرداخت شده است.

بدراق نژاد سهمیه اشتغال سال گذشته گنبدکاووس را چهار هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد که همگی محقق شد و گفت: هنوز سهمیه ایجاد اشتغال امسال مشخص نشده اما از ابتدای سالجاری تاکنون ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

شهرستان گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و ۱۶۲ پارچه آبادی دارای کُد شناسایی و در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.