درخشش دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران، نخستین امتیاز را برای نمایندگان آسیا در جام جهانی ۲۰۲۱ به ارمغان آورد.

جام جهانی فوتسال| پیروزی نفس‌گیر ایران در نخستین گام با درخشش صمیمی

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (سه‌شنبه - به وقت ایران)، در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی و در سالن ویلنیوس پارک به مصاف صربستان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد.

ایران در این مسابقه با ترکیب علیرضا صمیمی، حمید احمدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، مسلم اولادقباد و مهدی جاوید وارد زمین شد. شاگردان محمد ناظم‌الشریعه بازی را مقتدرانه و هجومی آغاز کردند و حمید احمدی در دقیقه ۴ بازی، گلی زیبا از طریق شوت از راه دور به ثمر رساند. چند ثانیه بعد و در حالی که همچنان دقیقه ۴ سپری می‌شد، فرهاد فخیم روی پاس محمدرضا سنگ سفیدی گل دوم ایران را وارد دروازه صرب‌ها کرد.

تیم رده پنجم جهان پس از زدن این دو گل، عقب‌نشینی کرد و صربستان صاحب توپ و میدان شد. حمید احمدی که در دقیقه ۲ بازی کارت زرد دریافت کرده بود، در دقیقه ۱۱ به خاطر خطای شدیدی که مرتکب شد، برای دومین بار اخطار گرفت و از زمین اخراج شد. صرب‌ها پس از این اتفاق هم توپ و میدان را در اختیار داشتند و صاحب چندین موقعیت خطرناک شدند که علیرضا صمیمی در نقش ناجی تیم ملی کشورمان ظاهر شد. در دقیقه ۱۸ اما شاگردان میودراگ آکسنتیویچ توسط میلوس استویکوویچ به گل نخست خود رسیدند.

در نیمه دوم هم فرصت‌های صربستان ادامه داشت که واکنش‌های صمیمی، بازیکنان این تیم را ناکام می‌گذاشت. در ادامه مسابقه هم احمد اسماعیل‌پور گل سوم ایران را در دقیقه ۳۷ به ثمر رساند و دراگان تومیچ با گلزنی در دقیقه ۳۸، مجدداً فاصله را به یک گل کاهش داد. حملات صربستان در ادامه، راه به جایی نبرد و در آخرین دقیقه، اسلوبودان رایچویچ با کارت قرمز داور روبه‌رو شد.

در پایان تیم ملی کشورمان به نخستین تیم آسیایی جام جهانی لیتوانی تبدیل شد که موفق به کسب امتیاز و پیروزی شده و پیش از دیدار آرژانتین - آمریکا، صدرنشین گروه F شد.

تیم ملی ایران روزهای جمعه هفته جاری و دوشنبه هفته آینده در چارچوب مرحله گروهی، به ترتیب مقابل آمریکا و آرژانتین صف‌آرایی خواهد کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.