استاندار تهران از ثبت رکوردی جدید در واکسیناسیون کرونایی در پایتخت خبر داد و گفت: روز گذشته (۲۳شهریور) ۲۶۰ هزار دُز واکسن در تهران تزریق شد.

آمار تزریق واکسن کرونا در پایتخت رکورد زد

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران افزود: در بخش واکسیناسیون تحول خوبی صورت گرفته است و  رشد حدود پنج درصدی تزریق واکسن در تهران را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: طبق بازرسی‌هایی که انجام شده در بیشتر مراکز واکسیناسیون رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود.

به گفته استاندار تهران، ۷۶ درصد جمعیت تهران بالای ۱۸ سال هستند که این رقم ۶ درصد نسبت به آمار جمعیت کشوری بیشتر است و باید این درصد، در تعداد واکسن‌هایی که در اختیار تهران قرار می‌گیرد، محسوب شود.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان بیماران سرپایی و فوتی‌ها کاهش پیدا کرده، اما این ویروس با تغییر فصل و زمان دچار تغییر می شود؛ بنابراین ضروری است معیارهایی که در تقویت اقدامات پیشگیرانه، واکسن، رعایت دستورالعمل‌ها و تقویت اقدامات درمانی دخیل هستند را انجام دهیم تا اگر به پیک ششم هم رسیدیم بتوانیم به خوبی این ویروس را کنترل کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمار سالمندان و تراکم جمعیت در این استان بالاست و سهمیه واکسن استان تهران قاعدتا باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در هفته گذشته شاهد روند کاهشی مراجعان سرپایی بستری و فوتی‌ها در استان تهران بودیم.

بندپی تاکید کرد: استانداری تهران آمادگی کامل دارد تا نسبت به تامین لجستیک و پرداخت هزینه‌های عوامل واکسیناسیون حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای افزایش ساعات واکسیناسیون در سطح شهر و استان تهران اقدام کند.

بازگشایی مدارس در تهران منوط به تصمیم ستادملی مقابله با کرونا است

استاندار تهران درباره بازگشایی مدارس در پایتخت نیز گفت: در خصوص بازگشایی مدارس تابع تصمیمات ستاد ملی هستیم و تمامی تمهیدات در این خصوص اندیشیده شده است.

وی در خصوص برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران نیز گفت: مقرر شد در این مورد در ستاد کرونای استان‌تهران در هفته آینده تصمیم گیری کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.