مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اجرای طرح شبکه آبیاری گیوی در جنوب استان با تامین اعتبار لازم شتاب گرفته است.

اجرای طرح شبکه آبیاری سد گیوی استان اردبیل شتاب گرفت

به گزارش قدس آنلاین، عباس جنگی مزنی در حاشیه بازدید از این پروژه افزود: تسریع در تکمیل طرح، طبق برنامه زمان‌بندی  پیش می رود و پیش بینی شده اوایل نیمه دوم‌ مهرماه عملیات حمل بخش دوم لوله فولادی به کارگاه به طول یک‌ کیلومتر به اتمام‌ رسیده  و هم زمان نیز حفاری و نصب لوله ها از خروجی تونل دوم نیز شروع  شود.

وی ادامه داد: پیشرفت عملیات احداث تونل نیز به ۲۲۵ متر رسیده و عملیات حفاری  تونل شماره یک و تونل شماره دوم نیز در حال انجام می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل  از احداث تصفیه خانه آب آشامیدنی  شهر گیوی مرکز شهرستان کوثرخبر داد و گفت: احداث این تصفیه خانه با هدف تامین آب آشامیدنی این شهر در اولویت قرار گرفته است.

سید غنی نظری  نماینده  شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: پیشرفت طرح در مسیرهای  مختلف محسوس بوده و در چند روز اخیر شتاب گرفته است.

وی خواستار گسترش عملیات اجرایی در مسیرهای مختلف کاری به ویژه شروع عملیات فاز اول احداث شبکه اصلی پایاب در گیوی بالا همزمان با احداث تونل‌های شماره یک و ۲ و لوله گذاری سامانه انتقال آب شد.

 نماینده  شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم احداث شبکه فرعی این طرح از سوی جهاد کشاورزی افزود:برای تسریع کار ضروری است بانک سپه  نسبت به انجام تعهدات خود در قبال پرداخت قسط دوم تسریع کند.

سد گیوی (کوثر) با ظرفیت ۷۶ میلیون مترمکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد، این سد روی رودخانه گیوی چایی از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی)، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.