مدیر حوزه های علمیه گفت: فرهنگ پرداخت مالیات و عوارض باید مورد توجه قرار گیرد تا ذهنیت پرداخت کننده های مالیات نسبت به آن مثبت شود.

نیازمند فرهنگ سازی در بخش مالیات هستیم

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، در نشستی با مدیرکل امور مالیاتی استان قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و رزمندگان، گفت: اگر وابستگی به نفت و خام فروشی را بتوانیم کاهش دهیم، می‌توانیم به نقطه مطلوبی در عرصه اقتصاد برسیم؛ باید پرداخت مالیات به صورت جامع‌تر و دقیق‌تر اجرایی گردد؛ البته این در صورتی است که کسب و کارها، تولیدات و صنایع رونق پیدا کنند.

وی افزود: باید بخش خصوصی مورد اعتماد، حمایت و نظارت قرار گیرد. فرهنگ پرداخت مالیات و عوارض باید مورد توجه قرار گیرد تا ذهنیت پرداخت کننده‌های مالیات نسبت به آن مثبت بوده و آن را یکی از مخارج لازم برای خود و خانواده هایشان بدانند؛ این مهم با ارائه گزارش به مردم در مورد مصارف مالیات‌های اخذ شده قابل انجام است.

مدیر حوزه‌های علمیه، تبیین مبانی اقتصادی مالیات و عوارض را از لوازم فرهنگ سازی در عرصه پرداخت مالیات دانست و گفت: این فرهنگ سازی آغاز شده است، اما نیازمند اقدامات تکمیلی می‌باشد.

عضو فق‌های شورای نگهبان قانون اساسی، تصریح کرد: باید توجه کنیم برخی افراد ممکن است مالیات را به نحو احسن و با نگاه مثبت بپردازند، اما از طرفی عده‌ای دیگر با فرار مالیاتی به دنبال دور زدن قوانین باشند؛ باید عدالت مالیاتی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی با اشاره به مسائل مربوط به دو دفتری‌ها و چنددفتری ها، افزود: باید در مورد این‌ها نظارت قوی به عمل آید تا از ایجاد رگه‌های دارای حرمت شرعی جلوگیری به عمل آید.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: کرونا برای مشاغل زیادی آسیب زا بوده است؛ هرجا که دیده می‌شود گرهی در کار مردم به خاطر این بیماری به وجود آمده باید با آن‌ها همکاری و مسامحه‌هایی عادلانه صورت گیرد.

وی گفت: باید برای اجرای عدالت مالیاتی در اعطای اختیارات به متولیان امر اخذ مالیات برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: افکار عمومی باید در مورد مسائل مالیاتی اقناع گردند تا از حساسیت‌ها و اعتراض‌های ناشی از عدم اطلاع کافی جلوگیری شود.

وی با تأکید بر لزوم تقویت ارتباطات ادارات مختلف استان قم با حوزه علمیه، عنوان داشت: حوزه علمیه می‌تواند مشاور خوبی برای مسئولین استان قم باشد و با بهره گیری از ظرفیت‌های اساتید حوزوی برنامه‌های مناسبی را به آنان ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.