مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برای تکمیل باغ - موزه دفاع مقدس در مشهد ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که انتظار می رود با تامین اعتبار، این مجموعه به زودی فعال شود.

۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل باغ - موزه دفاع مقدس در مشهد نیاز است

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده  در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: زمین مورد نیاز برای ساخت این مجموعه در سال ۱۳۹۳ با مشارکت شورا و شهرداری تامین شد و در شورای پنجم شهر مشهد نیز ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به ساخت این مجموعه اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: تا کنون ۶ هزار متر مربع از ۱۷ هزار متر مربع بنای این مجموعه احداث شده اما کارهای موزه ای هنوز انجام نشده‌ است.
 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در ساخت این مجموعه دچار تاخیر هستیم در حالی که در بسیاری از استانها باغ - موزه دفاع‌مقدس فعال شده‌ است و از این شورا می خواهیم که اجازه ندهد احداث و شروع بهره‌برداری از این مجموعه به شورای بعد محول شود.
یوسفعلی زاده افزود: طبق اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بناست ۴۰ درصد از اعتبار، هزینه نگهداری و مدیریت باغ موزه‌های دفاع مقدس توسط دولت، ۴۰ درصد توسط شهرداری‌ها و بقیه نیز توسط این بنیاد تامین شود.
وی ادامه داد: باغ - موزه دفاع مقدس نقطه کانونی و افتخار شهر ماست و در مشهد با ویژگی زائرپذیری خاص آن قرار است مرکز نمایش جبهه مقاومت نیز در استان ایجاد شود.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: فرهنگ دفاع مقدس می تواند قطورترین کتاب جهان و عریض ترین پرده سینما باشد.
حسن کریمدادی افزود: نباید با شهدا بیگانه شویم و جوانان ما باید شهدا را الگوی خود قرار دهند.
وی اضافه کرد: در ابرسازمان شهرداری هیچ ساختاری برای خدمت به خانواده ایثارگران وجود ندارد لذا از شهردار می‌خواهیم به عنوان نخستین شهرداری در سطح کشور، مدیریت امور ایثارگران را ساختارسازی کند. 
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با پیگیری شورای ششم و همکاری شهرداری موضوع تغییر وضعیت کارکنان ایثارگر شهرداری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.