مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت:تمام تمهیدات لازم برای تامین گاز استان در نیمه دوم سال علی رغم رشد مصرف گاز در سال ۱۴۰۰ و افزایش مصرف بخش خانگی و عمومی در شرایط سرد سال اندیشیده شده است.

تمهیدات لازم برای تامین گاز در نیمه دوم سال اندیشیده شده است

به گزارش قدس آنلاین، فرشید دشتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین گاز در نیمه دوم سال جاری در استان اظهار کرد: در فصل سرد سال گاز طبیعی مورد نیاز مصرف‌کنندگان بخش‌های مختلف با اولویت بخش خانگی و عمومی تامین می‌شود. حوزه مدیریت گاز استان در شرکت‌های زنجیره تولید، انتقال و توزیع با بهره‌گیری از تمام توان و امکانات گاز مورد نیاز بخش‌های مختلف را با هماهنگی دیسپچینگ ملی گاز با اهتمام تمام پیگیری و تامین می‌نماید.

وی افزود: در این راستا در چارچوب دستورالعمل‌های موجود در مواقع اضطرار و اعمال محدودیت مصرف گاز طبیعی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به منظور استمرار فعالیت واحدهای نیروگاهی و صنعتی نسبت به تأمین فرآورده سوخت مایع جایگزین اقدام می‌نماید و لازم است برابر دستورالعمل‌های ابلاغ  قبلی، تمهیدات و اقدامات لازم به منظور ذخیره‌سازی و استفاده از سوخت مایع از سوی نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی، به ویژه کارخانجات سیمان، انجام گیرد.

مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی عنوان کرد: میزان مصرف گاز طبیعی استان در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ به میزان ۸۱۷۸ میلیون متر مکعب بوده است. 

دشتی در باره این برنامه‌ها ادامه داد: برنامه‌ریزی و انجام تعمیرات اساسی تأسیسات و تجهیزات در زنجیره تولید، انتقال و توزیع گاز استان در فصل مناسب و پیش‌بینی گروه‌های واکنش سریع جهت رفع اشکالات و حوادث احتمالی به منظور پایداری هرچه بیشتر، برنامه‌ریزی پایش و کنترل مصارف انرژی ادارات و مصرف کننده‌های عمومی پرمصرف در فصل سرد در چارچوب بخشنامه‌های مربوطه دستورالعمل‌های ابلاغی، برنامه‌ریزی تشویق مصرف‌کنندگان کم مصرف، پیش‌بینی جریمه برای مصرف‌کنندگان پرمصرف و اعطای یارانه در بهینه‌سازی تجهیزات جهت بهینه‌سازی موتور خانه‌ها با پرداخت هزینه انجام عایق بندی، نصب رسوب‌گیر و تنظیم مشعل از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال با یاری مردم و همچنین اطلاع رسانی مناسب رسانه‌ها شاهد عبور گرم از روزهای سرد سال باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.