نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد با اشاره به اهمیت واکسیناسیون برای مقابله با کرونا گفت: متاسفانه امروز دشمن با ابزارهای مختلف تبلیغ می‌کند که مردم واکسن نزنند.

دشمن با ابزارهای مختلف تبلیغ می‌کند که مردم واکسن نزنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در آیین بهره‌‎برداری از بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور و رونمایی از اولین ناوگان سیار واکسیناسیون شهری که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مساله دفاع مقدس که سال به سال خاطره آن برای مردم تجدید می‌شود، تنها به معنای برگزاری یک مراسم، یادآوری و تذکر نیست بلکه به معنای تجدید آموزش و فرهنگ بسیار ارزشمند و قوی است که بنیان نظام و انقلاب ما بر آن استوار است.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس آینه تمام نمایی از حرکت جهادی و فعالیت ایثارگرانه، اخلاق‌مند و خدایی است که سال به سال در برابر بینش مردم ما تکرار می‌شود و عزیزان ما با کمال دقت مخصوصا نسل‌هایی که آن دوران را درک نکرده‌اند، خوشبختانه در برابر این آموزش قرار می‌گیرند و امروز نماد هشت سال دفاع مقدس را در حرکت‌های جهادی مشاهده می‌کنید.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه بعضی‌ها معتقدند برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس تکراری است و برنامه‌های صدا و سیما نیز تنها به منظور تجدید خاطره است، بیان کرد: در حقیقت بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس و توجه به ایثارگری‌ها بود که سبب پیدایش مدافعان حرم و سلامت شد. مساله جهاد و برکت‌های جهادی در برنامه زندگانی و نسل انقلابی ما با توجه به خصوصیات هشت سال دفاع مقدس تثبیت و نهادینه شده است. خدا رحمت کند امام بزرگوار در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هشت ساله مکررا می‌فرمودند که این جنگ برکات زیادی برای ما دارد که در آینده روشن خواهد شد که خوشبختانه امروز آثار آن را در آموزه جهادی نسل‌های بعدی مشاهده می‌کنیم و متوجه آن می‌شویم.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: امروز در شورای ششم خوشبختانه با یک شورای جوان و افرادی که دقیقا از نسل‌های دوم انقلاب تشکیل می شوند روبه‌رو هستیم البته از نسل‌های اول انقلاب افراد با تجربه‌ای وجود دارند اما اکثریت جوان اعضای شورای ششم شهر بیانگر این واقعیت است که نسلی که در بدنه انقلاب به وجود آمده و رشد کرده در فرهنگ و عملیات جهادی یک نسل اموخته، تحصیل کرده نهادینه شده است.

وی اضافه کرد: عزیزان در شورای ششم در فعالیت‌های ارزشمندی که در عرصه‌های عمرانی و ساختاری این شهر خواهند داشت نشان خواهند داد که مساله جهاد و حرکت جهادی به عنوان یک آموزه دفاع مقدس مورد توجه آنان قرار گرفته است.

خوشبختانه با ابتکار و فعالیت‌های شهردار جوانی روبه‌روهستیم که در دوران دفاع مقدس دوران طفولیت خود را می‌گذراندند و به عنوان یک نسل دوم انقلاب در خدمت‌گزاری در یک موقعیت خاص مدیریتی ما را از آثار پر برکت خود بهره‌مند خواهند کرد. راه‌اندازی این مرکز واکسیناسیون در مدت کوتاه نمونه یک کار جهادی و بیانگر این واقعیت است که نسل انقلابی و نسل ایجاد شده در بدنه انقلاب به مراتب قوی‌تر و فعال‌تر در کار جهادی نسبت به نسل اول انقلاب است. اگر نسل‌های انقلابی با دست خالی دشمن را با ذلت به عقب راندند، خوشبختانه نسل دوم در فعالیت‌های جهادی ‌تر و نیروندتر عمل ‌می‌کنند. امیدوارم در فعالیت شورای ششم شهر شاهد نمادهای بیشتر انقلابی باشیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد تصریح کرد: در مساله ویروس منحوس ناپاک، یک عرصه آزمایش و امتحان برای مردم ایجاد شد که عده‌ای در این عرصه وارد خدمت شدند و خدمات ارزشمندی را عرضه کردند. آنچه مردم در حوزه خدمات دستگاه‌های درمانی و دانشگاه علوم پزشکی و اساتید مشاهده کردند، شاید پندار در مغزها جولان نداشت که جریان درمان، پزشک و بهداشت در عرصه انقلابی بودن مانند سایر رزمندگان و عزیزان فداکار انقلابی وارد فداکاری و ایثارگری شوند.

علم‌الهدی عنوان کرد: عده‌ای از عزیزان ما در بین پزشکان و پرستاران با فعالیت‌های شبانه‌روزی وارد عرصه شدند که اصلا در این قسمت مسئولیت نداشتند اما با همه قدرت و مجاهدانه وسط عرصه آمدند و وجودشان فعال بود. مقابله با این ویروس یک عرصه نمایشگر بود که نشان داد انقلاب مقدس اسلامی ما در تمام جامعه ما نفوذ دارد و انقلاب به کانون مغزها و دل‌ها به صورت یک جریان نهادینه ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: از استاندار خراسان که در پیک پنجم بسیار خالصانه ستاد کرونا را مدیریت کردند و جریان درمان با مدیریت ایشان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی توانستند جوابگی  تهاجم شدید ویروس باشند، تشکر می‌کنم. واقعا دردآور است روزی بیش از ۱۰۰ خانواده در شهر عزادار شوند در مقابل ویروس ناپاکی که غافلگیرانه در پیک پنجم تهاجم خود را انجام داد. امیدوارم همه شما عزیزان خدمت‌گزار مورد توجه خاص امام هشتم باشید و از حریم مقدس علی بن موسی الرضا(ع) در این شهر دفاع کردید.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد گفت: خدمات و فعالیت‌های ارزشمند تولیت آستان قدس رضوی از نهاد مقدس وابسته به امام هشتم (ع) صورت گرفت، خدمات بسیار ارزشمندی بود تا جایی که ایشان دستور فرمودند میهمان‌سرای آستان قدس رضوی مدتی تعطیل و تمام بودجه آن صرف هزینه درمان وکمک به نهادهای درمانی و بهداشتی در مبارزه و مقابله با این ویروس قرار گیرد که حس تدبیر و روشنگری تولیت عظمی آستان قدس قابل تقدیر است که انشالله امیدواریم موفق شوند.

علم‌الهدی اظهار کرد: آن چیزی که فعالیت‌های جهادی در این عرصه را به طور کامل به نمایش گذاشت، بسیج جامعه پزشکی و پزشکان مجاهد بسیجی در نهاد مقدس بسیج جامعه پزشکی بود که با دست خالی و طرح‌های مبتکرانه از قبیل مسجد سنگر سلامت که نسخه‌گیری و  در تمام کشور به عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا شد، مجاهدانه کار کردند؛ مخصوصا در نقاط محروم‌نشین حاشیه شهر که لحظه‌ای در ‌روز آرامش نداشتند. اگر این حرکت‌های جهادی نبود بیش از این در پیک پنجم تلفات داشتیم که انشالله خدا به همه عزیزان توفیق دهد و ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

وی خطاب به مردم بیدار و انقلابی شهر افزود: دشمن از هر راهی در صدد لطمه زدن به جامعه و مردم است که دلیل آن پای‌بندی مردم به ستون و خیمه نظام و انقلاب است، حتی تا جایی که جریان سلامت آنان را به خطر اندازد و به دلیل اینکه در بسیاری از توطئه‌های شیطانی و حرکات خنثی و بی اثر خود شکست خوردند، به اینجا اکتفا کرده است که با تبلیغات، مساله سلامت در جامعه ما ضربه ببیند و مقابله با این ویروس ناپاک و تامین سلامت مردم به نتیجه نرسد. آنان با ابزارهای مختلف تبلیغ می کنند که مردم واکسن نزنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه امروز با دونگاه مواجه هستیم، بیان کرد: نگاه اول تفکر متحجرانه افرادی است که ناآگاه و نادانند و بر ناآگاهی خود اصرار می کنند که واکسن ضرر دارد. نگاه دوم تفکر  افراد غرب زده‌ای است که چشم به دروازه غرب دارند و تبلیغات سوء و سمپاشی‌های آنان در جریان واکسیناسیون مردم را وادار می‌کند واکسن نزنند. اگر واکسیناسیون در کشور همگانی نشود، این بیماری ریشه کن نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، علم الهدی تصریح کرد: حتی اگر ۹۰ درصد مردم واکسن بزنند آن ۱۰ درصد دیگر باعث نفوذ و گسترش این ویروس خواهند شد و من خواهش می کنم در این مساله استقبال کنند. دولت زحمت کشیده و امکانات را فراهم کرده است تا امکان واکسیناسیون در اختیار همه قرار بگیرد. اگر قرار بود به صورت پولی واکسیناسیون انجام شود، هر واکسن به چه قیمتی باید تهیه می‌شد و همه با خدمات این دولت در این عرصه پزشکی و مجاهدات نیروها و نهادهای حکومتی این امکانات در اختیار عمومی قرار گرفته است تا در هر ساعت شبانه روز اراده کنند، از آنان در واکسن زدن استقبال می شود؛ بنابراین امتناع در واکسن زدن تبلیغ دشمن از یک طرف و جریان تحجر آگاهانه جاهلانه از طرف دیگر است؛ بنابراین عزیزان از یک جریان تحجر آگاهانه استقبال نکنید و تحت تاثیر آن قرار نگیرید.

وی ادامه داد: از اقدام جهادی ارزشمند جناب شهردار و شورای شهر برای ایجاد این مرکز واکسیناسیون تشکر می کنم و امیدوارم خداوند دو نعمت توفیق اخلاص و توفیق برآورده شدن مسائل را به شما اعطا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.