معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به سرعت واکسیناسیون در خراسان رضوی گفت:در حال حاضر بیش از ۵۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تا پیش از آبان ماه این رقم به بالاتر از ۷۰ درصد خواهد رسید.

۵۴ درصد از جمعیت خراسان رضوی واکسینه شدند/ افزایش ۷۰ درصدی مرگ‌ومیر زنان باردار بر اثر کرونا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وب دا، دکتر مهدی قلیان با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان مانند بردسکن  پوشش واکسیناسیون بالا و اکنون  تا ۷۰ درصد رسیده است تاکید کرد: بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است و مردم منتظر واکسنی که هنور وارد نشده و موجود نیست نباشند و بدانند که  همه واکسنهای موجود ۸۰ درصد ایمنی دارند و از موارد شدید در صورت ابتلا به کرونا  پیشگیری می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به سرعت واکسیناسیون در خراسان رضوی گفت:در حال حاضر بیش از ۵۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تا پیش از  آبان ماه این رقم  به بالاتر از ۷۰ درصد خواهد  رسید.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون مادران باردار  نیز از ابتدای شهریورماه در خراسان رضوی آغاز شده است، گفت:  کرونا میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان رضوی و کشور را طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ به میزان بیش از ۷۰ درصد افزایش داد.

قلیان گفت: واکسن‌هراسی در بین مادران باردار علمی نیست و طبق تحقیقات تزریق  واکسن هیچ مشکلی برای جنین و مادر ایجاد نمی‌کند بلکه از خطر مرگ‌ومیر در صورت ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: وضعیت بیماری کرونا در کشور در آبان‌ماه امسال دچار ابهام است و برای پیشگیری از تلفات جانی و اوج گیری موج بعدی باید پوشش واکسیناسیون در بین تمامی گروه‌های هدف فراگیر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خراسان رضوی از نظر پایین بودن ابتلا به کرونا شرایط خوبی در کشور دارد و رتبه هشتم به لحاظ کاهش مبتلایان را داراست افزود: سیستان و بلوچستان پایین‌ترین میزان ابتلا به کرونا را در بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است.

قلیان بیان کرد: خوشبختانه تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در بین مبتلایان سرپایی، بستری شدگان و فوتی‌ها همچنان روند کاهشی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تعداد مبتلایان سرپایی کرونا در مناطق  زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اوج موج پنجم تا بیش از سه هزار و ۷۵۰ نفر رسید که این میزان اکنون  نصف شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تعداد بستری شدگان روزانه  کرونایی در خراسان رضوی روز گذشته به ۲۳۶ نفر رسید که کاهش قابل توجهی نسبت به هفته گذشته داشته است.

قلیان با بیان اینکه ۳۳۴ بیمار بدحال کرونایی  اکنون در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند، گفت:  تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نیز به ۱۹ نفر در روز کاهش یافته است که ۱۵ نفر از این تعداد مربوط به شهر مشهد است.

طبق گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با ادامه روند کاهش تعداد مبتلایان نتایج  مثبت تست های کرونا در بیماران بستری  به ۳۴ درصد کاهش یافته است، درحالیکه این میزان در موج پنجم  بالاتر از ۷۰ درصد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.