مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲۲ هزار نفر در حوزه کار و تولید استان بیمه شده تامین اجتماعی و در مجموع ۸۰۰ هزار نفر از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

۸۰۰ هزار نفر از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند

به گزارش قدس آنلاین، امروز در نشست مشترک با رییس بسیج کارگران، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سیستان وبلوچستان اظهارداشت: این استان با وجود دارشتن ظرفیت‌های بسیار،  درگیر مسایل و مشکلاتی است که باید آنها را برطرف کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر چهار مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران در زاهدان، زابل، خاش و ایرانشهر ساخته شد و در ۲ سال اخیر نیز ایجاد استخر در این چهار شهر شروع شده که امیدواریم این پروژه‌ها در سالجاری بهره‌برداری شود.

 مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تنها مراجع رسیدگی به سوالات و مناقشات کارگری گروه‌های تشخیص و هیات‌های حل اختلاف هستند که این استان دارای ۱۸ هیات تشخیص با ۱۵۰ نفر عضو به عنوان نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت است و این افراد کمک می‌کنند تا مناقشات برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: سالجاری حدود چهار هزار و ۵۰۰ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفت و با تعاملی که وجود دارد بیشتر آرا سازشی بوده چرا که معتقدیم زمانی که در سازش و مصالحه وجود دارد در مسیر قانونی موجود نیست.
جهاندیده ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق کار و بهداشت کار در یک ساله اخیر بالغ بر ۱۰ هزار بازرسی انجام شده تا هرکجا ایراد و نقصی وجود داشت از فروغ قانونی مرتفع شود.  

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث ایمنی و صیانت از نیروی کار دنبال می‌شد آگاهی بخشی به جامعه هدف بود.
مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که در حوزه روابط کار به وجود آمد  ایجاد سامانه روابط کار بود که در آینده به صورت شفاف دنبال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تشکیل تشکل‌های کارگری رشد حدود ۲۰ درصدی ایجاد شده که این امر در کنار تمدید اعتبار تشکل‌هایی که مدت اعتبار قانونی آنها به اتمام رسیده بود محقق شده است.
جهاندیده افزود: ما سعی کردیم از همه ظرفیت‌هایی که در سیستان وبلوچستان وجود دارد کمک بگیریم تا مسائل و مشکلات جامعه کار و تولید را به حداقل ممکن رسانده و آن‌ها را مرتفع کنیم و یکی از عواملی کمک کننده در این زمینه همین تشکل های کارگری و کارفرمایی بود.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان استانی صنعتی به معنای رایج نیست اما به همین میزان صنعت سعی کردیم مسائل و مشکلات کارگری را مرتفع کنیم و امیدواریم در هر جایگاه بتوانیم مدافع منافع مردم در همه حوزه‌ها باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.