فرماندار شهرستان درگز گفت: هنگامی که استان و شهرستان‌های مجاور درگیر پیک کرونا می‌شوند شهرستان درگز به دلیل محدود بودن رفت‌وآمدها، با یک یا دو هفته تأخیر پیک را تجربه می‌کند و هنگامی که پیک در سایر شهرستان‌ها فروکش می‌کند نیز طبیعی است که شهرستان درگز دیرتربه روال عادی برگردد.

چرا شهرستان درگز دیرتر از وضعیت قرمز خارج شد؟

به گزارش قدس آنلاین، علی فراهی عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان درگز به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد و علاوه بر آمار تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها، یکی از مواردی که در رنگ‌بندی نقش دارد مراجعات سرپایی است .

فراهی اظهار کرد: بسیاری از بیماران سرپایی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند برای این است که ارائه خدمات بیشتر باشند و همچنین بهتر تحت مراقبت قرار گیرند، آنها را ۲۴ ساعت در بیمارستان نگه می‌داریم و با وجود اینکه این افراد بعد از ۲۴ ساعت از بیمارستان مرخص می‌شوند اما همین حضور در بیمارستان به عنوان بستری مثبت تلقی شده و این امر باعث بالا رفتن آمار تعداد بیماران بستری می‌شود.

در هر شرایطی ارائه خدمات را حفظ کردیم

وی تصریح کرد: شاید مدیریت آمار یکی از راه‌های تأثیرگذار بر رنگ‌بندی باشد، اما باوجود حساسیت‌هایی که ممکن است رنگ قرمز داشته‌ باشد ما سعی کردیم به جای مدیریت و تمرکز بر آمار، در هر شرایطی ارائه خدمات را حفظ کنیم و بیماران سرپایی از روستاها و یا مناطق صعب‌العبور به بیمارستان مراجعه می‌کنند ۲۴ ساعت در بیمارستان تحت مراقبت پزشک قرار می‌گیرند تا از خدمات درمانی بیمارستان استفاده کنند و بعد از این ۲۴ ساعت چنانچه مشکل خاصی نداشته باشند ترخیص می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: چون رفت‌وآمد به شهرستان درگز کم است، هنگامی که استان در گیر یک پیک می‌شود شهرستان درگز معمولا یکی دو هفته با تأخیر نسبت به شهرهای مجاور و سایر نقاط استان پیک را تجربه می‌کند و طبیعی است که زمانی که پیک در سایر مناطق استان فروکش می‌کند در شهرستان درگز با توجه به تأخیر شروع پیک، دوره درمان و بهبودی نیز یکی دو هفته بعد از شهرستان‌های دیگر اتفاق افتد.

فرماندار درگز گفت: آمار بستریها و مراجعات سرپایی در شهرستان کاهشی شده است و از ۷۰ بستری در اوج شیوع بیماری در حال حاضر به حدود ۱۵ بستری رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: واکسیناسیون در شهرستان با سرعت خوبی در حال انجام است و تاکنون ۵۵ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال شهرستان واکسینه شده‌اند که در این زمینه رتبه چهارم استان را داریم.

فراهی ادامه داد: به زودی مرکز واکسیناسیون خودرویی هم در شهرستان آغاز به کار می‌کند که قطعا نقش موثری در سرعت واکسیناسیون خواهد داشت و امیدواریم که هر چه سریعتر به واکسیناسیون همگانی دست یابیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مورد یا مواردی از قارچ سیاه در شهرستان گزارش شده است یا خیر؛ گفت: خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا به قارچ سیاه تاکنون در شهرستان درگز شناسایی نشده است.

در نقل و انتقال بار بخش گمرک، رعایت پروتکل‌ها با جدیت دنبال می‌شود

فرماندار درگز یادآور شد: در بخش گمرک نیز با توجه به شیوع سویه جدید کرونا، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدابیر مضاعفی اندیشیده شده و در حال حاضر رفت‌وآمد انسانی در گمرک نداریم ولی در نقل و انتقال بار، رعایت پروتکل‌ها با جدیت و حساسیت دنبال می‌شود.

گفتنی است؛ بنا بر آخرین به روزرسانی نرم‌افزار ماسک در تاریخ یک مهر، در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان خراسان رضوی از وضعیت قرمز خارج شده‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.