رییس کل دادگستری گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف از قصاص نجات یافتند.

امسال ۱۳ قاتل در گلستان پیش از اجرای حکم اعدام بخشیده شدند

به گزارش قدس آنلاین، حیدر آسیابی اظهار داشت: در پرونده های ویژه مانند قتل، اعضای شوراهای حل اختلاف پس از مشاهده آثار ندامت در مجرم و اصلاح رفتار او برای سازش اقدام می کنند و در برخی موارد پس از سال ها تلاش و برگزاری جلسات مختلف و حتی سفر به شهرها و استان های دیگر برای دیدار با بزرگان خانواده ها موفق به کسب رضایت از خانواده های داغدار می شوند.

وی بیان کرد: تنوع قومی و مذهبی و فرهنگی گلستان، فرصت کم نظیری برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در استان ایجاد کرده و ریش سفیدان، معتمدان و علما هم در کنار شورای حل اختلاف و دستگاه قضایی در حال تلاش برای گسترش فرهنگ گذشت و بخشش هستند.

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به فعالیت  ۴۴ شعبه ویژه صلحی در دادسراها و دادگستری ها و زندان های گرگان و گنبدکاووس افزود: اعضای این شعب در پرونده هایی که شاکی خصوصی دارند برای سازش طرفین تلاش می کنند.

وی تاکید کرد که اعضای شورا در پرونده‌ افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

پارسال با گذشت بزرگوارانه اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف به ۲۶ محکوم به قصاص در گلستان فرصت دوباره زندگی بخشیده شد.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.