رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مکتب اسلامی و حسینی را مکتب ساختن انسان کامل خواند و گفت: هیچ مکتبی نمی‌توانند همانند اسلام انسان کامل تربیت کند.

اسلام مکتب انسان‌سازی است/ رونمایی از موکب مجازی اربعین تشکل‌های شاهد و ایثارگر

به گزارش قدس آنلاین، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین اجلاسیه ۳ هزار پیام‌آور ایثار که با حضور سردار سرتیپ بهمن کارگر، سردار ادیبی و جمعی از راویان و پیشکسوتان جهاد و مقاومت در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه این راویان روایت خود را نمی‌کنند، بلکه راوی سایر افراد هستند تصریح کرد: با وجود آنکه این راویان خودشان موضوع روایت بوده‌اند اما از خودشان صحبت نمی‌کنند و از دیگران که در عرصه جانبازی و شهادت درخشیدند نام می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه روایت حماسه باعث حفظ تمدن فکری و اعتقادی می‌شود، افزود: اگر درست دقت کنیم محرم و صفر و اربعین یک روایت تاریخی است و در طول تاریخ این فرهنگ را به دیگران نقل کرده‌اند و باعث توسعه این تمدن شده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حضور اقشار و افراد مختلف در راهپیمایی اربعین اظهار کرد: پرچم اغلب کشورها را در اربعین می‌بینیم، چرا که آنها حماسه حسین(ع) را باور کرده و در این مسیر حرکت می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود نقش روایتگری را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: ما باید تربیت شدگان راه حسین که در دفاع مقدس درخشیدند را به جهانیان نشان دهیم و به جهانیان بگوییم که تنها راه، راه حسین(ع) است.

وی ادامه داد: معمولاً تمدن‌ها، حکومت‌ها و مردم خود را با سایرین مقایسه می‌کنند، می‌توان گفت در همه عرصه‌ها با دیگران برابری می‌کنیم مثلاً رشد صنعتی، علمی و فناوری - در برخی مواقع بالاتر یا پایین‌تر هستیم - اما یک چیز هست که در انقلاب اسلامی وجود دارد و در هیچ جای دیگر نیست و آن هم تربیت انسان کامل در مکتب حسینی و اسلامی است.

معاون رئیس جمهور  در خاتمه سخنان خود با تأکید بر اینکه همه را باید به اسلام دعوت کنیم، افزود: هیچ مکتبی نمی‌تواند انسان کامل را همانند مکتب اسلامی و علوی تربیت کند.

پس از سخنان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از موکب مجازی اربعین تشکل‌های شاهد و ایثارگر و همچنین کتاب "روزگار بی‌تکرار" رونمایی شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.