رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با تغییر رنگ‌بندی کرونایی مشهد از نارنجی به زرد، بیشتر مشاغل و صنوف در این کلانشهر اجازه فعالیت یافته‌اند.

شرایط زرد کرونایی مشهد به بیشتر مشاغل اجازه فعالیت داد

به گزارش قدس آنلاین، محمد باباخانی اظهار کرد: در حال حاضر تنها برخی از مشاغل گروه شغلی ۴ مانند گیم نت‌ها و باغ وحش اجازه فعالیت ندارند و بقیه موارد با رعایت پروتکل های بهداشتی و ظرفیت مربوطه می توانند فعال باشند.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت قرمز کرونا تنها مشاغل ضروری مانند آتش نشانی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نانوایی ها اجازه فعالیت داشتند و فعالیت سایر مشاغل ممنوع بود، اما در رنگ بندی نارنجی و زرد فعالیت بیشتر مشاغل گروههای ۲، ۳ و ۴ با  رعایت ظرفیت لازم و محدودیت های مربوطه مجاز است.

وی گفت: در  شرایط زرد کلیه رستورانها، کافی شاپها، آبمیوه فروشی ها و فست فودی ها امکان پذیرایی از مشتریان در فضای داخلی را با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله گذاری ۴ متر به ازای هر نفر می یابند.
به گفته وی، این در حالی ست که در شرایط نارنجی مشاغل مذکور تنها در فضای باز مجاز به پذیرایی بودند.

وی یادآور شد: اکنون مشاغلی مانند مجموعه های آبی، استخرها، باشگاههای ورزشی و تالارها نیز مجاز به فعالیت هستند.

باباخانی تصریح کرد: مجموعه های آبی، استخرها و باشگاهها با ظرفیت مشخص ۳۰ نفر در هر نوبت و تالارها هم مجاز به فعالیت در فضای بسته با ۳۰ درصد ظرفیت و فاصله گذاری ۴ مترمربع برای هر نفر هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.