معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: پنج صیاد ۲ لنج شکسته شده در پی طوفان در بندر پسابندر از توابع دشتیاری در ۱۰۰ کیلومتری چابهار مفقود شدند.

۵ صیاد به دنبال شدت طوفان در پسابندر مفقود شدند

به گزارش قدس آنلاین، عطاالله رییسی  اظهار کرد: یک لنج صیادی دچار نقص فنی شده و یک لنج دیگر با ۱۶ سرنشین که برای نجات و هدایت لنج به حوضچه بندرصیادی وارد دریا می. شوند در مسیر دچار طوفان شده و طنابی که لنج را بکسل کرده بود پاره و به پنکه لنج برخورد می کند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: متاسفانه طوفان ۲ لنج صیادی را به صخره می‌کوبد و در پی آن ۲ لنج شکسته و غرق می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه ۱۶ سرنشین ۲ لنج صیادی بعد از حادثه به دریا می زنند و ۱۱ نفر خودشان را به ساحل می‌رسانند و پنج صیاد باقی‌مانده همچنان بعد گذشت بیش از ۱۰ ساعت مفقودی خبری از آنان نیست.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان تصریح کرد: عملیات جستجوی صیادان در بندر پسابندر ادامه دارد.  

رییسی گفت: متاسفانه طوفان حاره ای شاهین خسارت زیادی به زیرساخت های بنادر صیادی و سوله های ماهی وارد کرده و سقف برخی از آنان را کنده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان با بیان اینکه براورد خسارت بعد از طوفان انجام و اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: بیش از ۲۵ هزار صیاد و یکهزار لنج و هزار و ۵۰۰ قایق در چهار شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک در حال فعالیت هستند.  

وی گفت: هشدارهای لازم هواشناسی درخصوص منع تردد شناورها به صیادان داده شده و  لنج و قایق‌ها به مکانی امن انتقال داده شده‌اند.  

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.