مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش ۷۰ درصدی بستری‌ها و ۹۰ درصدی فوتی‌های کرونایی در این مرکز درمانی خبر داد.

کاهش ۹۰ درصدی فوتی‌های کرونایی در بیمارستان قائم(عج)

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسن خداپرست اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در این مرکز بستری هستند که از این تعداد ۷۵ نفر در آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه هستند، ظرفیت بخش‌های خالی شده به بیماران غیرکرونایی اختصاص یافته و در تمامی بخش‌ها، تخت موردنیاز موجود است.

مدیر بیمارستان قائم(عج)  بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ بیمار غیر کرونایی در این مرکز بستری هستند و بیشتر آنها موارد داخلی، مغز و اعصاب و جراحی عمومی بوده و خدمات‌رسانی به تک‌تک آنان بی‌وقفه ارائه می‌شود و به هیج وجه تحت‌الشعاع کرونا قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در مرکز درمانی معادل ۳۰ درصد اوج موج پنجم بحران کرونا هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری شایسته مردم با مدافعان سلامت اثربخش بوده و میزان اشغال تخت‌های این مرکز ۷۰ درصد به نسبت مرداد و شهریور ماه که در اوج موج پنجم کرونا بود کاهش یافته و امیدواریم با همکاری شایسته مردم شاهد موج ششم نباشیم، ضمن اینکه مرگ و میر کرونایی‌ها هم ۹۰ درصد کاهش داشته است.

خداپرست تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما در این روزها مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون بوده، زیرا کمبود واکسن نداریم و فقط مراجعه مردم را می‌طلبد تا پوشش واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد و به وضعیت ثبات و عدم تکرار موج‌های سهمگین کرونایی منجر شود.

مدیر بیمارستان قائم(عج)  تأکید کرد: واکسیناسیون به معنای ایمنی ۱۰۰ درصد نیست، گرچه با افزایش پوشش واکسن زنجیره انتقال قطع می‌شود، اما احتمال بیماری همچنان هست و نباید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را فراموش کرده و ماسک را کنار بگذاریم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.