استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برآورد خسارت تاسیسات و خانه‌های روستاهای زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ از روز سه شنبه آغاز می‌شود.

برآورد خسارت خانه‌های روستاهای زلزله‌زده کوهرنگ سه شنبه انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اقبال عباسی امروز  با حضور در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: وضعیت مناطق زلزله‌زده به‌صورت هوایی و از طریق بالگرد بررسی شد.

وی با اشاره به نبود خسارت جانی در زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ گفت:‌در این حادثه حدود ۲۰ نفر مصدوم شدند که ۲ نفر از آنان با بالگرد منتقل و بقیه به‌ صورت سرپایی در درمانگاه‌های منطقه درمان شدند.

عباسی تصریح کرد: در این حادثه تعداد زیادی از خانه‌ها تَرَک خورده و سقف برخی منزل‌ها خراب شده است.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با همکاری مسوولان منطقه از روز سه شنبه خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ را برآورد می‌کنند و اقدام و پیگیری‌های لازم برای بازسازی خانه‌ها و تاسیسات شروع و میزان خسارت‌ها به‌زودی اعلام می‌شود.

عباسی اظهار داشت: از همان دقایق ابتدایی وقوع زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ در ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح، رییس دفتر رییس‌جمهوری در تماس تلفنی دستور آیت‌الله رئیسی برای بررسی موضوع و حضور در کنار مردم را ابلاغ و وزیر کشور نیز موضوع را به‌صورت تلفنی پیگیری کرد.

 براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله، شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.