وزیر خارجه دولت صنعا اعلام کرد که طی روزهای آتی تغییرات زیادی در عرصه دیپلماسی یمن رخ خواهد داد.

صنعا: در روزهای آتی تغییرات دیپلماتیک گسترده‌ای رخ می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از شبکه خبری المسیره نوشت: هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت صنعا وابسته به انصارالله یمن گفت: شاهد استقبال گسترده‌ دیپلماتیک از دولت صنعا هستیم. طی روزهای آتی تغییرات زیادی در عرصه دیپلماسی رخ خواهد داد.

وی در واکنش به اظهارات مسئولان وزارت خارجه آمریکا که انصارالله را به طولانی کردن دوره جنگ در یمن متهم کرده بودند، گفت: تصمیم ائتلاف عربی برای توقف جنگ در یمن در گرو منافع آمریکا است. ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به یمن صدق نیت آن‌ها برای صلح را نشان نمی‌دهد.

وزیر  خارجه دولت صنعا افزود: تلاش‌های آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا برای اینکه به جهان نشان دهند انصارالله است که مسیر صلح را پیچیده می‌کند تلاش‌هایی ناامیدانه است. عربستان تجاوز ائتلاف عربی به یمن را از محوطه کاخ سفید اعلام کرد و با مشارکت آمریکا صورت می‌گیرد.

شرف عبدالله گفت: موضع ما در صنعا ثابت است و به طرف‌های بین المللی و سازمان ملل ابلاغ کردیم که اگر جدیتی برای تحقق صلح وجود دارد نباید پرونده انسانی به پرونده‌های سیاسی و نظامی ربط داده شود. کمک جنگنده‌های ائتلاف عربی به القاعده در البیضاء دلیلی بر دوگانگی معیارهای آمریکا درباره تعامل با تروریسم و حمایت از ترویسم از سوی ائتلافی است که آمریکا عضو آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.