نخست وزیر فلسطین تأکید کرد که جامعه بین المللی به تلاش‌های فلسطین برای تشکیل کشور مستقل می‌کند اما رژیم صهیونیستی از طریق شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینی‌ها این تلاش‌ها را ناکام می‌گذارد.

درخواست اشتیه برای فشار بر اسرائیل جهت آزادی درآمدهای بلوکه شده فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم نوشت: محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین در دیدار با دیوید مالباس، رئیس بانک بین المللی در رام الله تأکید کرد: جامعه بین المللی با ما برای تشکیل کشور فلسطین همکاری می‌کند اما رژیم صهیونیستی از طریق شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینی‌ها و ادامه سیطره بر مرزها و ایجاد محدودیت بر تردد افراد و ورود کالاها این تلاش‌ها را ناکام می‌گذارد. اسرائیل تمام توافق نامه‌ها را نقض کرده و جنگ‌هایی را علیه ما چه در سطح جغرافیایی و چه در سطح مالی به راه می‌اندازد و همین مسئله ثبات را برهم زده است.

وی اوضاع مالی دشوار تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل پیامدهای کرونا و توقف حمایت خارجی از بودجه و ادامه کسر درآمدهای مالیاتی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی را توضیح داد و فشار بر این رژیم برای آزادی درآمدهای بلوکه شده را خواستار شد.

اشتیه با مالباس درباره راه‌های حمایت از پروژه‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و کاهش بیکاری میان جوانان و پروژه‌های توسعه صحبت کرد و حمایت این بانک از پروژه‌های انرژی، آب، آموزش، بهداشت، تکنولوژی اطلاعات و بسیاری از بخش‌ها را ستود.

همچنین مالباس بر ادامه حمایت بانک جهانی از توسعه و زیرساخت و ایجاد نهادهای فلسطینی تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.