نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان در واکنش به بازگشایی برخی مدارس دخترانه در مقطع متوسطه در افغانستان آن را نشانه‌ای مثبت دانست.

بازگشایی برخی مدارس دخترانه در افغانستان نشانه‌ای مثبت است

به گزارش قدس آنلاین، پس از بازگشایی مدارس متوسطه دخترانه در «خان‌آباد» ولایت «قندوز»، نمایندگی اتحادیه اروپا آن را نشانه‌ای مثبت در راستای حق تحصیل زنان و دختران افغان خواند.

در این بیانیه آمده است: خبر اینکه برخی مدارس متوسطه دخترانه در قندوز درهای خود ره به روی دختران باز کرده‌اند، نشانه مثبتی است. امیدواریم دیگر مدارس افغانستان نیز از آن‌ها پیروی کنند.

این بیانیه می‌افزاید: دختران به اندازه پسران حق تحصیل دارند و آموزش دادن آن‌ها به ایجاد جوامع بهتر و کشوری بهتر کمک می‌کند.

پیش از این «نجم‌الدین سعادت» مسئول آموزش و پرورش خان‌آباد با اعلام بازگشایی مدارس متوسطه دخترانه در این شهرستان گفته بود که هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است که در حال حاضر به جز شهرستان خان‌آباد ولایت قندوز دانش‌آموزان دختر در افغانستان در سطح متوسطه ۱۸ روز است که از تحصیل بازمانده‌اند.

«نورالله منیر» سرپرست وزارت آموزش و پرورش طالبان نیز دو روز پیش اظهارداشت که اسلام مخالف آموزش دختران نیست، بنابراین دولت طالبان نیز تصمیمی برای مخالفت با آموزش آن‌ها ندارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.