در دهه آخر ماه صفر و با هدف میزبانی شایسته از زائران، رواق‌های حرم مطهر رضوی به عنوان فضای استراحت در نظر گرفته شده و این خدمت مورد استقبال عموم زائران قرار گرفته است.

اختصاص رواق‌های حرم مطهر رضوی برای استراحت شبانه زائران

به گزارش قدس آنلاین، بسیاری از زائرانی که در ایام پایانی ماه صفر از راه دور و نزدیک به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، نیاز به استراحت و تجدید قوای بدنی دارند تا بیشترین بهره معنوی را از این مکان مقدس ببرند، به همین دلیل، در این مدت برخی از رواق‌های حرم مطهر برای ارائه این خدمت، تا پایان ماه صفر در نظر گرفته شده است.

طی روزهای سپری شده از دهه آخر صفر، رواق‌های حرم مطهر از ساعت ٢٢ تا اذان صبح برای استراحت زائرین اختصاص یافته شده و در صورت نیاز بیشتر، از ظرفیت رواق‌های دیگر نیز استفاده خواهد شد.

در حال حاضر ۴ رواق‌ حضرت زهرا(س)، حر عاملی، کوثر و دارالمرحمه برای استراحت خواهران و ۵ رواق شیخ طوسی، غدیر، دارالحجه، مقبره طبرسی و شبستان تبریزی نیز ویژه استراحت برادران در نظر گرفته شده است.

در مدت حضور زائران برای استراحت در این فضاها، دستورالعمل‌های بهداشتی نیز به طور دقیق اجرایی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده، به این شکل که فرش‌ها با فاصله از هم و هر کدام مخصوص یک نفر در نظر گرفته شده است.

قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز با حضور در این رواق‌ها، از نزدیک روند حضور و استقرار زائران را بررسی و به صورت مستقیم با آن‌ها گفتگو کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.