رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: جلوگیری از پیرکشی دام، رتبه‌بندی کشتارگاه‌های دام و طیور و تشخیص دقیق باقیمانده سموم در مواد پروتئینی با راه‌اندازی آزمایشگاه از مهمترین اقدامات اداره کل دامپزشکی استان بوده است.

کشتار دام‌های پیر به ۴۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر اسفندیار حسنی مقدم در مراسمی که به مناسبت روز ملی دامپزشکی در محل محوطه اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد با اعلام این خبر بیان کرد: بر اساس اسناد بالادستی دو وظیفه مهم به وزارت جهاد کشاورزی  واگذار شده و آن امنیت و سلامت غذایی و حفاظت از منابع پایه و منابع انسانی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به جلوگیری از پیر کشی دام سنگین در استان اظهار کرد: سابق بر این ۹۰ درصد کشتار دام سنگین در کشتارگاه‌های استان پیر بودند ولی با انجام کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب میزان کشتار دام های پیر به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت دام پیر از نظر بهداشتی سالم بوده اما  مواد پروتئینی آن نسبت به دام جوان پایین تر است.

دکتر حسنی مقدم رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور، نظارت شرعی بر کشتار دام، طیور، تولید و صدور مجوز داروهای دامی  توسط دو کارخانه داروسازی دامی در استان را از دیگر اقدامات مهم اداره کل دامپزشکی برشمرد.

این مسئول افزود: ۹۰ قلم داروی دامی در کارخانه‌های دارو سازی استان تولید می‌شود که صدور مجوز و نظارت بر تولید این داروهای توسط اداره کل دامپزشکی صورت می‌گیرد.

وی به ضرورت عبور از دامپروری سنتی به سمت صنعتی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: با استقرار دولت انقلابی با همدلی، وفاق، همراهی و با روحیه انقلابی و جهادی کمک بیشتری به بخش کشاورزی که مردمی ترین بخش اقتصادی کشور است کنیم و با یک جهش بلند نسبت به قبل در تحقق خودکفایی و بی نیازی از بیگانگان بیش از گذشته کوشا باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.