جواد حمیدی راوری به‌عنوان دومین فرد منتخب شورای اسلامی دوره ششم بجنورد شهردار مرکز استان خراسان شمالی شد.

جواد حمیدی شهردار بجنورد شد

به گزارش قدس آنلاین، پس از عدم صدور نامه بازگشت به کار مرتضی رحمانی مطلق به عنوان شهردار منتخب بجنورد٬ شورای اسلامی شهر در اقدامی فوری و بدون حضور رسانه‌ها٬ در جلسه غیر علنی جواد حمیدی راوری را به عنوان شهردار مرکز استان خراسان شمالی انتخاب کردند.

در نشست غیر علنی دوشنبه گذشته شورای اسلامی شهر بجنورد که با حضور ۸ نفر از اعضا و در غیاب یوسف مغروری عضو شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد٬ جواد حمیدی به عنوان شهردار بجنورد انتخاب شد. در این نشست٬ اعضای شورای شهر با نگاهی به سابقه گزینه‌های حاضر شده در فراخوان شورا و پس از بررسی مجدد سوابق٬ حمیدی را به عنوان شهردار منتخب بجنورد معرفی کردند.

با انتخاب جواد حمیدی٬ شورای ششم بجنورد در کمتر از ۳ ماه٬ دو شهردار را برای مرکز استان خراسان شمالی معرفی کرده و اینک پرونده شهردار منتخب بجنورد روی میز وزارت کشور است.

جوادی حمیدی کیست؟  

جواد حمیدی راوری متولد سال ۱۳۶۳ و کارمند شهرداری تهران است. وی که عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران است هم‌اکنون با حکم شهردار یکی از مناطق تهران که منتسب به شهردار سابق پایتخت است٬ مسئولیت بازرسی شهرداری منطقه ۱۱ شهرداری تهران را برعهده داشته و سابقه اجرایی دیگری در کارنامه وی دیده نمی‌شود.

نکته جالب اینجاست که جواد حمیدی دو سال پیش هم کاندیدای تصدی شهرداری بجنورد بود. ۲۸شهریور ۱۳۹۸ پس از استعفای روح الله براتیان از شهرداری بجنورد٬ جواد حمیدی و محمد مهدی خاکشور در کنار جعفر بورنگ و هادی زارعی٬ برای کسب رای اعضای شورای پنجم در صحن علنی شورا حاضر شدند. در آن تاریخ حمیدی نتوانست اعتماد اعضای شورای شهر را کسب کند و هادی زارعی به‌عنوان شهردار بجنورد انتخاب شد.

خبرها حاکی است، حمیدی راوری که ۳۷ سال سن داشته و کارمند شهرداری تهران است، گزینه مد نظر اعضای اصلاح طلب شورای پنجم در سال ۹۸ بود. پس از دوسال دوشنبه گذشته دوباره حمیدی در صحن علنی شورا حاضر شد و این‌بار در حضور شورای شهر اصولگرا، به‌عنوان شهردار بجنورد انتخاب شد.

برخی منابع از عدم حضور حمیدی در صحن علنی شورای ششم و بی اطلاعی او از این انتخاب خبر می‌دهند!

 چرا شهردار غیر بومی برای بجنورد انتخاب شد؟  

پس از انتخاب مرتضی رحمانی بازنشسته به عنوان شهردار بجنورد٬ انتقادات فراوانی نسبت به این انتخاب گریبان شورای شهر را گرفت. در همین بازه زمانی بود که رحمانی نتوانست نامه بازگشت به کار خود را از محل کار سابقش دریافت و به همین دلیل این انتخاب از سوی شورای شهر بجنورد لغو شد.

پس از این موضوع و انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی٬ شورای شهر بجنورد بلافاصله وارد عمل شد و جواد حمیدی که گزینه غیر بومی شورا بود را به عنوان شهردار جوان مرکز استان خراسان شمالی انتخاب کرد.

اعظم السادات افشین عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در پاسخ به این سوال که چرا فردی غیر بومی را به‌عنوان شهردار بجنورد انتخاب کردید٬ اظهار داشت: نظر من از ابتدا هم گزینه بومی بود اما برخی فضای رسانه‌ای را در دست گرفتند که می‌خواستند شورا انتخابی جز آن گزینه نداشته باشد. آن افراد باید پاسخگو باشند و شورا می‌خواست با این کار به حاشیه‌ها پایان دهد.

وی افزود: در بین افراد گزینه بومی هم داشتیم که به راحتی شهرداری را اداره می‌کرد و تحول ایجاد می‌کرد اما جریان رسانه‌ای خاص گفتند فلانی فامیل فلان عضو شوراست و به همین دلیل آن گزینه انتخاب نشد.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: من همه تلاشم را کردم که گزینه بومی شهردار شود٬ ولی نشد. بالاخره شهرداری باید از بلاتکلیفی خارج می‌شد و نمی‌شود که همیشه در شورا من رای منفی را بدهم!

 بجنور در انتظار حکم وزیر کشور 

از سوی دیگر یوسف مغروری عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز با انتقاد از این انتخاب اعضای شورا٬ با درج کامنت‌ها و مطالبی در صفحات منتسب به خود از وجود اختلاف و حاشیه‌هایی در فرایند انتخاب شورای شهر پرده برداشت.

مصطفی دلیریان عضو اول شورای شهر بجنورد که بیشترین رای را کسب کرده و مهرداد رحمتی جوان‌ترین عضو شورا نیز در انتخاب شهردار بجنورد به جواد حمیدی رای نداده و وی را فاقد صلاحیت شهرداری بجنورد دانسته‌اند.

بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۷ هیئت وزیران٬ شهردار مرکز استان با درجه شهرداری ۷ باید دارای سابقه مدیریت هم‌طراز در شهرداری بود و یا در سایر دستگاه‌های مشابه سابقه مدیریتی داشته باشد. باید دید آیا جواد حمیدی که هیچ سابقه فعالیت اجرایی و مدیریتی نداشته و کارمند بازرسی شهرداری تهران است٬ می‌تواند حکم وزیر کشور را برای شهرداری مرکز استان خراسان شمالی دریافت کند؟

آنچه تا کنون مشخص است٬ شهرداری بجنورد با گذشته حدود سه ماه از انتخاب علی گودرزی به‌عنوان سرپرست شهرداری٬ در روزهای بلاتکلیفی و به سر می‌برد و در صورت طولانی شدن فرایند معرفی شهردار جدید٬ این روزها برای شهری که از محرومیت‌های مدیریت شهری رنج می‌برد٬ ادامه خواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.