سخنگوی کرملین تصریح کرد که احتمال دیدار رؤسای جمهور ایران و روسیه تا پایان سال جاری میلادی و آمادگی برای برگزاری چنین دیداری وجود دارد.

احتمال دیدار پوتین و رئیسی تا پایان ۲۰۲۱

به گزارش قدس آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری خود از احتمال دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وی در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال دیدار رؤسای جمهور روسیه و جمهوری اسلامی ایران گفت: «احتمال دیدار (ولادیمیر) پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) و (آیت‌الله سیدابراهیم) رئیسی (رئیس‌جمهور ایران) تا پایان سال جاری منتفی نیست. آمادگی برای این دیدار وجود دارد و همه‌ چیز به مسئله همه‌گیری (کرونا) بستگی دارد».

اواخر شهریور ماه، پسکوف از تعویق دیدار پوتین و رئیسی به واسطه قرنطینه شدن رئیس‌جمهور روسیه به دلیل مشکوک بودن به کرونا خبر داد.

پیش از آن، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفته بود که احتمالاً رئیسی و پوتین در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای دیدار می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه اواخر شهریور ماه طی یک تماس تلفنی به آیت‌الله رئیسی بر تداوم همکاری ایران و روسیه در زمینه مقابله با کرونا و همچنین تولید مشترک واکسن اسپوتنیک خبر داده بود.

ئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این تماس تلفنی به ولادیمیر پوتین گفت: توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور را در همه ابعاد دنبال می‌کنیم.

آیت‌الله رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت تداوم همکاری‌های دو کشور در زمینه مقابله با کرونا از جمله در زمینه تولید واکسن مشترک، اظهار داشت: این همکاری‌ها باید تا ریشه‌کن شدن کامل این بیماری همه‌گیر با قوت ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.