همدان- مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه امسال ۱۴ فقره واحد صنایع تبدیلی غذایی با اشتغالزایی برای ۱۳۱ نفر به بهره‌برداری رسید گفت: بزرگترین واحد سیب‌زمینی و تولید فرنچ‌فرایز در شهرستان بهار با اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر در دست احداث است.

احداث بزرگترین واحد فراوری سیب زمینی

به گزارش قدس آنلاین ،حسن محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در بحث صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی، کاهش ضایعات محصولات کشاوزی، ایجاد فناوری و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی است.

وی افزود: تا پایان سال ۹۹ سازمان جهاد کشاورزی ۳۱۵ واحد صنایع تبدیلی با توان تولید  یک میلیون و ۳۱۴هزار تن محصول و توان جذب یک میلیون و ۷۴۵ هزار  تن محصول خام کشاورزی با اشتغال ۴۳۰۷ نفر پروانه بهره برداری صادر شد. در همین ایام سازمان صمت هم ۱۱۳ واحد صنایع تبدیلی با توان تولید ۲۸۰۰۰۰۰ تن و توان جذب حدود ۳۰۰۰۰۰۰ تن محصول خام کشاورزی با اشتغال ۴۴۵۹ نفر پروانه بهره برداری صادر کرده است.

 محمدی ادامه داد: در مجموع در حال حاضر ما ۴۲۸ واحد صنایع تبدیلی با توان جذب ۴۲۰۰۰۰۰ تن محصول خام و اشتغال مستقیم ۸۷۶۶ نفر در استان پروانه بهره برداری صادر کردیم.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی همدان اظهارکرد: از مهم ترین فعالیت‌های ما در سال‌های گذشته تجهیز ۸ واحد تصفیه و بسته بندی کشمش به سورت لیزری در راستای افزایش کیفی و توان صادراتی کشمش بود،که در همین ایام تبدیل بیش از ۳۵ واحد شوری و ترشی سنتی به سیستم صنعتی و پاستوریزه، با بسته‌های متنوع و در اوزان مختلف در راستای افزایش کیفی و ایمنی و در بالا بردن قابلیت صادرات که در بعضی از این واحدها بیش از ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید انجام شده است.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی همدان خبر دادوگفت: احداث بزرگترین کشتارگاه مرغ استان در منطقه محروم چلمق رزن با کشتار ۶ هزار قطعه مرغ در ساعت و اشتغال ۱۲۰ نفر و سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومان که مجهز به خط صادراتی و آی آر هست از مهم ترین طرح‌های شاخص در دست پیگیری است طرح کارخانه قند نهاوند با سرمایه گذاری ۵۳۰ میلیارد تومان و توان جذب ۵۰۰ هزارتن چغندر قند در سال را در دست احداث داریم که پیش بینی می‌کنیم اگر در بخش تسهیلات بانکی مشکلی به وجود نیاید این طرح تا یک و نیم سال آینده به بهره برداری برسد و فرآوری چغندر در سال‌های آتی مشکلی پیدا نکند.

وی از بزرگترین  بزرگترین کارخانه دام،طیور و آبزیان با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن سرمایه گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۵۰ نفر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد، در شهرستان نهاوندخبر دادواظهار کرد: غرب کشور منحصر به فرد است و تقریبا تمام سرمایه گذاری طرح فوق از آورده شخصی است ۶۷ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۴۳ هزار تن و پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰% و اشتغال زایی ۶۵۸ نفر را داریم که پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال حداقل ۱۰ واحد از این سردخانه‌ها با ظرفیت ۳۰ هزار تن به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.