همدان- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به تداوم اعمال مدیریت فشار آب گفت: تا زمانی که وضعیت مخازن ذخیره آب به مقدار قابل قبول نرسد این نوع از مدیریت فشار ادامه خواهد داشت.

مدیریت فشار شبکه آب در همدان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین ،حمیدرضا نیکداد در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اعمال مدیریت فشار، با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی نزولات جوی در سال جاری اظهار کرد: بر همین اساس دو راهکار ایجاد منابع جدید آبرسانی و اعمال مدیریت مصرف در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ایجاد منابع آبی جدید از وظایف تعریف شده شرکت آب‌منطقه‌ای است عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکنون منابع آبی جدیدی در دسترس شرکت آب و فاضلاب استان قرار نگرفته، تنها راهکار، مدیریت مصرف و آگاهی‌بخشی به مردم بود که در این خصوص اقداماتی عملیاتی شد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان افزود: موضوع اعمال مدیریت فشار در ساعاتی که نیاز آبی مشترکین کمتر احساس می‌شد در دستور کار قرار گرفت که بر همین اساس اعمال مدیریت فشار از ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح اجرایی و ۶۷ دستگاه کنترلگر فشار منصوبه بر روی شیرهای فشار شکن انجام این کار را میسر می‌کند.

وی در خصوص نحوه عملکرد دستگاه‌های کنترل‌گر فشار عنوان کرد: این دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که در زمان کاهش نیاز آبی شهروندان، فشار آب به حداقل میزان ممکن می‌رسد و بر همین اساس علاوه بر اینکه هدررفت آب را از طریق نشتی‌های پنهان و شکستگی‌ها به حداقل میزان می‌رساند، مخازن ذخایر آبی سطح شهر را نیز برای روز بعد آماده بهره‌برداری می‌کند.

نیکداد با اشاره به اینکه آنچه تاکنون اتفاق افتاده تنها اعمال مدیریت فشار بوده و هیچ تصمیمی در ستاد مدیریت بحران مبنی بر قطعی آب اتخاذ نشده است گفت: در صورت اخذ تصمیمات به منظور قطعی‌های روزانه، تصمیمات لازم از طریق مراجع به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.