طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته ۴۵۰ هزار و ۶۸۰ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷ هزار و ۶۶۵ نفر جان خود را از دست دادند.

 ابتلای بیش از ۴۵۰۰۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۲۳۸ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۵۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۹۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۲۱۵ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۳۴۱ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۴۲ هزار و ۳۵۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۵ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۲۰۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۷۳۳ هزار و ۵۸ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۷ هزار و ۹۴۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۴۷۵ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۵۰ هزار و ۶۲۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۶ هزار و ۴۵۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۱ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۱۸۱ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۶۰۰ هزار و ۸۸۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با ۸ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۷۱۳، ۷ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۷۱۸، ۷ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۱۸۲، ۷ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۲۰ و ۵ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۳۴ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آرژانتین با ۵ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۵۲۸ مبتلا و اسپانیا نیز با ۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۶۱۹ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۳۴ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۶۵۴، ۳۳ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۹۱۵ و ۲۰ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۳۴۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.