در پی زلزله و پس‌لرزه‌های متعدد برای منطقه چلگرد، حدود ۲۲۳ روستا در شهرستان کوهرنگ دچار خسارت و آسیب شدند، به گفته فرماندار کوهرنگ در پی خسارات وارده به منازل، ۵۰ حانوار اسکان اضطراری داده شده‌اند.

خسارت زلزله به ۲۲۳ روستا در چلگرد / ‌۵۰ خانوار اسکان اضطراری شدند

به گزارش قدس آنلاین، خسرو کیانی اظهار داشت: برآوردهای نهایی از خسارات زلزله و پس‌لرزه‌های شهرستان کوهرنگ در حال انجام است اما با پس‌لرزه‌هایی که ایجاد شد ارزیابی مجدد در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ۲ اکیپ امدادی در شهرستان کوهرنگ حضور دارند، افزود: نیروهای مدیریت بحران در مناطق زلزله‌زده در حالت آماده‌باش هستند.

سرپرست مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: از دیشب تعداد پس‌لرزه‌ها در شهرستان کوهرنگ کمتر شده و در بخش‌هایی از شهرستان‌های اردل و فارسان به ویژه روستاها پس‌لرزه‌هایی رخ داده است.

کیانی بیان داشت: بیشترین خسارات به منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز وارد شده و ریزش کوه و رانش زمین نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تلفات نداشته‌ایم، عنوان داشت: اوضاع تحت کنترل و مدیریت است و ارزیابی‌ها ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته به اتمام برسد.

اسکان اضطراری برای ۵۰ خانوار در پی زلزله چلگرد

مرتضی زمانپور، فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز اظهار داشت: زلزله شهرستان کوهرنگ در روز دوشنبه هفته پیش ۵۴ پس‌لرزه داشت که به ۲۲۳ روستا و دو شهر این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درجه زلزله و پس‌لرزه‌ها از هفته گذشته تا امروز ۵.۴  ریشتر بوده است، عنوان داشت: خسارات عمدتا به منازل مسکونی، جایگاه‌های دام، مساجد،   مدارس، درمانگاه‌ها، زیرساخت‌ها و راه‌ها بوده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به آماده‌باش نیروهای امدادی در مناطق زلزله‌زده تصریح کرد: خسارات به منازل به گونه‌ای بوده که تاکنون ۵۰ خانوار اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی اضافه کرد: میزان خسارات برآورد شده بود اما از سوی مسئولان استانی ایراد وارد شد و ارزیابی مجدد در حال اجرا است که تا فردا به پایان می‌رسد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.