وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین مسکن برای نیازمندان را از وظایف حاکمیت خواند.

لزوم توجه جدی دولت برای ساخت مسکن معلولان

به گزارش قدس آنلاین، آقای حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مراسم تحویل ۱۴۰۰ مسکن به خانواده‌های دو معلول و بیشتر گفت: تنها جایی که حضرت محمد (ص) از بیت المال، مستقیم دستور برداشت داده برای تامین مسکن بوده است و این نشان می‌دهد در جامعه اسلامی حوزه مسکن خیلی مهم است.

 

وی با اشاره به الگوی اقتصادی پیامبر خاتم (ص)، افزود: وظیفه حاکمیت است برای هموطنانی که نمی‌توانند، مسکن تامین کند و در این بین گروه‌های ضعیف‌تر همچون معلولان باید در اولویت تامین مسکن باشند.

 

عبدالملکی مدل ساخت این ۱۴۰۰ واحد مسکونی را مدلی خوب و در تراز جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: این واحدها با همکاری چند دستگاه از جمله بنیاد برکت، بنیاد مسکن، بهزیستی و خیرین ساخته شد.

 

وی افزود: در این نوع همکاری ساخت مسکن برای معلولان، یکی زمین و دیگری تسهیلات می‌دهد و دیگری می‌سازد، که مدلی مناسب است و باید در این مسیر از خیرین تشکر ویژه داشت.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار خانواده دارای دو معلول در صف دریافت مسکن هستند، گفت: مقدمات تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول فراهم شده و امیدواریم بزودی این جشن را بگیریم که هیچ خانواده‌ای در ایران با دو معلول نباشد که خانه ندارد.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.