عضو ستاد مقابله با کرونای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به احتمال آغاز موج ششم شیوع کرونا، موجودی اقلام دارویی در داروخانه‌های بیمارستانی خراسان رضوی تقویت شد.

تأمین و ذخیره‌سازی داروهای کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صابری اظهار کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته از داروی مصرفی در موج پنجم شیوع کرونا، موجودی داروی مورد نیاز در داروخانه‌های بیمارستانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس تقویت شده است.

وی ادامه داد: به همه بیمارستان‌های استان تأکید شده است تا ۲۰ قلم داروی مورد نیاز برای بیماران کرونایی را تهیه و ذخیره‌سازی کنند.

عضو ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: پیگیری لازم برای تأمین داروهای مصرفی بیمارستان‌ها نیز انجام می‌شود تا آن‌ها در نخستین فرصت داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند و کمبودی در این زمینه به وجود نیاید.

وی افزود: اکنون از نظر دسترسی به اقلام دارویی بیماران کرونایی در داروخانه‌های سطح شهر مشهد مشکل خاصی وجود ندارد و در زمینه تهیه سرم نیز مشکل چندانی نداریم، داروخانه‌هایی که در موج قبلی شیوع ویروس رمدسیور دریافت می‌کردند، همچنان داروهای کرونا را عرضه می‌کنند.

صابری اضافه کرد: موجودی ۱۵ قلم داروی مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی هفته‌ای یک تا ۲ بار رصد می‌شود تا در صورت شیوع مجدد بیماری مشکل خاصی در این حوزه پیش نیاید.

وی یادآور شد: با توجه به احتمال آغاز موج ششم شیوع کرونا، خراسان رضوی با کسب آمادگی لازم برای مقابله با آن، موجودی اقلام دارویی در داروخانه‌های بیمارستانی را برای مدت ۲ ماه پیش‌بینی کرده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.