سرپرست انتقال خون خراسان رضوی از افزایش ۱۶ درصدی اهداء خون در استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 افزایش ۱۶ درصدی اهداء خون در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا اسلامی با بیان اینکه در ۶ماهه ابتداء امسال میزان اهداء خون خراسان رضوی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است، اظهار کرد: از ابتداء فروردین تا شهریور، ۹۳ هزار و ۳۹۰ نفر به پایگاه‌های ما در سراسر استان مراجعه کرده‌اند که ۷۱ هزار و ۱۲۱ نفر موفق به اهداء خون شده‌اند. این آمار نشان‌دهنده افزایش ۱۷ درصدی مراجعه‌کنندگان است.   ۹۵ درصد اهداکنندگان خون مرد و ۵ درصد دیگر از بانوان هستند.

وی افزود: در ۶ماهه اول سال، ۶۷ هزار ۲۹۴ مرد و ۳۸۲۷ زن خون اهدا کردند. مراجعه آقایان برای اهداء خون نیز در استان  ۱۷ درصد رشد داشته است.  به میزان اهداکننده‌های مستمر و باسابقه هم به ترتیب در استان ۱۶ و ۲۴ درصد اضافه شده است. امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از باسابقه‌ها در استان به پایگاه‌ها مراجعه نموده‌اند و برای اهداء خون اقدام کرده‌اند.  

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: در خراسان رضوی ۴۰ هزار و ۴۳۳ اهدا کننده مستمر و ۲۰ هزار و ۴۷۸ اهدا کننده با سابقه به پایگاه‌های مشهد و سایر شهرها مراجعه کرده‌اند و بازهم در این بخش به ترتیب شاهد رشد ۱۶ و ۲۴درصدی در اهدء خون در این گروه بوده‌ایم.  ۱۰ هزار و ۲۰۸ نفر هم در این ۶ماه برای اولین بار خون اهدا کرده‌اند.

اسلامی اضافه کرد: در ماه‌های سرد سال مردم بیماران را فراموش نکنند و این سازمان عام المنفعه را همچون گذشته یاری کنند. ساعت کاری پایگاه‌های فعال انتقال خون در ۶ ماهه دوم سال از ساعت ۷:۴۵ الی ۱۳  است.  پایگاه امام رضا (ع) علاوه‌بر شیفت صبح در بعدازظهر از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۸:۴۵ نیز فعال است.  پایگاه‌ها در پنج‌شنبه ها نیم ساعت کمتر در دو شیفت صبح و عصر فعالیت می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.