مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این که مطالبات مربیان پاره وقت مراکز کانون به حق است، از یکسان شدن حقوق همه مربیان تا ماه آینده، بر اساس ارزشیابی‌های انجام شده، خبر داد.

مطالبات مربیان پاره‌وقت کانون پرورش فکری، پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی علی‌اکبرزاده، درباره مطالبات مربیان کانون پرورش فکری، چنین توضیح داد: مساله این همکاران کم بودن حقوق مربیان پاره وقتی است که بیش از ۲۰ سال در کانون پرورش فکری مشغول هستند. ما در حال ترمیم این بخش هستیم، در حالی که مسئله تبدیل وضعیت و استخدام رسمی از عهده ما خارج است و اگر می توانستیم اقدام جدی انجام می دادیم. درباره یکسان سازی حقوق ها همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. در یک ماه آینده، دریافتی یک ساعت کار مربی پاره وقت با مربی تمام وقت یکسان خواهد بود. مربی پاره وقت انتظار دارد، بر اساس ارزشیابی ها به صورت دقیق بتواند حقوق دریافت کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان رسیدگی به مراکز کانون در استان ها در راستای عدالت فرهنگی را یکی از اولویت های این نهاد دانست و گفت: ما همه استان های کشور را با یک دیدگاه مشترک در نظر می گیریم و وظایف آنها را متناسب با فرهنگ بومی، محلی و اقتضائات جغرافیایی، محاسبه می کنیم، عدالت اجتماعی به وقوع می پیوندد.

وی افزود: نسخه واحد پیچیدن برای فرهنگ های مختلف و جغرافیای گوناگون، درست نیست، عدالت زمانی معنا پیدا می کند که ما متناسب با نیازهای بخش های مختلف، برنامه ریزی و نیازها را برآورده کنیم، بنابراین در برنامه های کانون ما به قابلیت های بومی و محلی و فرهنگی نقاط مختلف کشور توجه کردیم و به مدیران توصیه کردیم که در تولید سرگرمی‌ها و اسباب بازی ها و حتی برای انتشار کتاب به مبانی فرهنگی استان خود توجه کنند و ضمن آن که برخی تولیدات ما عمومی هستند و آن هم در اختیار خود کانون در سطح ستاد است که برنامه ریزی می کند و همه چیز را به دست مخاطب می رساند.

فیلم‌های برگزیده کانون به نمایش درمی‌آید

وی در پاسخ به این سوال که برای آثار برگزیده سینمایی و انیمیشن کانون که در دوران همه گیری که کمتر دیده شدند، برنامه اکران عمومی در دوران پساکرونا در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: پرتال کانون در مناسبت های مختلف، فیلم های برگزیده را در اختیار کودکان قرار داده است، در هفته ملی کودک، فیلم های برگزیده کانون در جشنواره های ملی و بین المللی را آماده نمایش داریم، تاریخ اکران آن هم مشخص است. به جز این موارد در سایت دیجی کانون که به زودی رونمایی خواهد شد، فضایی فراهم شده است که کودکان و نوجوانان از فیلم های آرشیوی استفاده کنند، این قابلیت به زودی در دسترس همه مخاطبان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل کانون پرورش، اضافه کرد: در سایت دیجی کانون همه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چه کتاب، چه فیلم، چه انیمیشن، اسباب بازی ها و...  در اختیار کودکان و نوجوانان قرار خواهد گرفت.

علی‌اکبرزاده، شعار کانون پرورش فکری را در زمان مدیریتش در این مجموعه چنین عنوان کرد: مرکزمحوری، مربی محوری و مخاطب محوری، برنامه اصلی ماست؛ مرکز را باید ببینیم، مرکزی که کودک و نوجوان در آن حضور پیدا می کند. مربی ای که در آن مرکز کار می کند باید توانمند باشد و به روز شود، نهایتا هم خود کودک و نوجوان که محتوای خدمات ما در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

 مهدی علی اکبرزاده، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر عهده گرفت. وی دکترای خود را در رشته تاریخ هنر و کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته برنامه ریزی آموزشی، گرفته است.  

او در آموزش و پرورش، سمت های گوناگونی داشته که آخرین آنها مشاور وزیر آموزش و پرورش بوده است. تألیف و چاپ شش جلد کتاب و تألیف و چاپ مقالات متعدد در مجلات و نشریات، از کارهای پژوهشی، مدیرعامل کانون پرورش فکری است.

پیش از علی اکبرزاده، فاضل نظری از آذر سال ۱۳۹۶ تا اردیبهشت ۱۴۰۰، عهده‌دار این مسئولیت بود.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.