رئیس شورای اسلامی دیلم استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه صنوف آلاینده در مرکز این شهرستان، سلامت و امنیت شهروندان را به خطر انداخته، خروج آنها از داخل شهر و ساماندهی شهرچه زودتر آنها ضروری است.

خروج صنوف آلاینده از شهر دیلم ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد اکبری افزود: بیش از ۱۱ هکتار از اراضی محدوده شهری دیلم در سال‌های گذشته به صنوف آلاینده شهری به نمایندگی اداره کل راه و شهرسازی این استان واگذار و در قالب شرکت تعاونی صنوف آلاینده شهری دیلم ثبت و به واحدهای صنفی شهرستان اختصاص یافته است.

وی گفت: با همکاری و مساعدت فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط واگذاری زمین، عملیات زیرسازی و طراحی شهرک شامل معابر، مسجد، فضاهای عمومی و سرویس های بهداشتی صورت گرفته است و از شبکه برق فشار متوسط موقت برای برقرسانی احداث کارگاه‌ها برخوردار است.

اکبری اظهارکرد: تامین و تکمیل توسعه زیرساخت های اساسی شهرک صنوف آلاینده شهری دیلم با محوریت کمک دولت و دستگاه‌های زیر ساخت آب و برق و گاز بسیار حایز اهمیت و ضروری است.
وی افزود: بین ۲۰۰ تا  ۴۰۰ واحد صنفی و صنعتی کوچک آلاینده شهری در شهرک صنوف آلاینده واقع در  ضلع جنوبی شهر دیلم با واگذاری اراضی و کاربری متناسب ساماندهی می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیلم گفت: با توجه به اینکه تاکنون ۱۲ متقاضی اقدام به احداث واحدهای کارگاهی کرده‌اند از دیگر صنوف آلاینده انتظار می‌رود هرچه زودتر در این زمینه اقدام و مشارکت کنند.
وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهردیلم بمنظور تشویق و ترغیب واحدهای صنفی آلاینده برای اجرا و تسریع در ساخت واحدها همکاری لازم را از جمله تخفیف و تسریع در صدور پروانه ساخت با شرکت تعاونی صنوف آلاینده و مالکان آنها  داشته باشند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.